رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

برگزاری همایش ترویج کشت پاییزه گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ریزش محصولات کشاورزی اتلاف منابع ملی است و باید از این ریزش جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 29 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در برگزاری آیین کشت پاییزه گندم که در محل مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود: تنظیم ماشین های برداشت گندم و جو باید به دقت انجام شده و جلوی ریزش محصولات کشاورزی گرفته شود، چون این معضل اتلاف منابع ملی است.

وی گفت: کشت محصول گندم یک مسئله حیاتی بشمار می رود و وظیفه سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت های شهرستانها تسهیل در امورات کاشت، داشت و برداشت محصول است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: استفاده از بذور و ژنهای محلی بدلیل مقاومت در برابر خشکسالی، آفات و امراض ارجح ترین گزینه در این مورد به نظر می رسد.

وی با اشاره به اهمیت آمار و ارقام صحیح و واقعی در تصمیم گیری های اساسی و پایه، گفت: آمار و ارقام باید صحیح و قابل استناد باشند تا کارشناسان و دست اندرکاران عرصه کشاورزی بتوانند با استناد به آنها تصمیم های درست و منطقی را اتخاذ نمایند.

مهندس مهری با تاکید بر تسریع اجرای نهضت پهنه بندی اراضی، تصریح کرد: مدیران شهرستانها با تعیین کردن سهم کارشناسان در محصولاتی همچون گندم و کلزا، وظایف برش شهرستانها و روستاها را در زمینه پهنه بندی زمین های کشاورزی مشخص کنند.

وی گفت: پایداری تولید محصولات کشاورزی امری بسیار مهم از برگزاری جشنواره ها و جلسات خودکفایی است و باید اهداف و نتایج تولید محصولات خودکفا پایدار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار