فارس را پایتخت کشتی فرنگی کشور بدانید

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفـت: زمانی که ۴۰ درصد تیم ملی کشتی فرنگی و ۵۰ درصد مدال‌های طلا مربوط به استان فارس است، باید فارس را پایتخت کشتی فرنگی کشور دانست.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 03 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عباس جاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در گردهمایی سالانه روسای ادارات ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه ورزش قهرمانی اتفاقات بسیار خوبی در ورزش استان رخ داده است، بیان کرد: بعد از هشت سال صاحب دومین مدال المپیکی ورزشکاران استان شده ایم و مدال‌های مختلف و رنگارنگی در پارالمپیک و مسابقات جهانی را کسب کرده ایم.

او تصریح کرد: به منظور ایجاد و افزایش انگیزه قهرمانان المپیک و پارالمپیک، از مهرماه پارسال تا کنون ۱۸۳ سکه طلا و ۳۶۰ میلیون تومان پاداش نقدی به قهرمانان استان اهدا شده است.

حاجی زاده با بیان اینکه تفکر استراتژیک با رویکرد آمایشی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم، ادامه داد: ۲۰ رشته ورزشی را که می‌توانیم در آن‌ها در مسابقات المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی صاحب مدال شویم را در اولویت قرار داده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به افزایش بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی استان افزود: کمک‌های وزارت نفت به ورزش استان فارس از ۱۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته و از ابتدای امسال حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از کمک‌های وزارت نفت به اعتبارات استانی اضافه شده است.

او با تقدیر از سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، او را یار و یاور ورزش استان فارس خواند و گفت: موسوی از نمایندگانی است که اعتبارات خوبی را برای رشد ورزش استان از سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نفت جذب کرده است.

حاجی زاده با تاکید بر تقویت روابط اجتماعی، زمینه سازی برای کار گروهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از فواید و ثمرات ورزش همگانی دانست و بر لزوم تقویت آن در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد: در حوزه ورزش همگانی با توجه به واکسینه شدن ورزشکاران و عامه مردم در برابر ویروس کرونا، شاهد رونق روزافزون هستیم.

او تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی، استان فارس در جایگاه هشتم کشوری و شهر شیراز از جایگاه نخست بین کلان شهر‌ها برخوردار بوده و چهار شهرستان استان فارس نیز در بین رتبه‌های اول تا بیستم کشوری قرار دارند که نشانگر پویایی و نشاط جامعه در استان فارس است.

حاجی زاده ادامه داد: در شرایط کرونا، بیش از هفت هزار کلیپ در راستای فرهنگ سازی توسعه ورزش همگانی از سوی هیات‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تولید و منتشر شده است.

او با بیان اینکه ورزش همگانی و تفریحی می‌تواند آثار مثبت مهمی را برای جامعه در پی داشته باشد، افزود: طبق تحقیقات، ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در کشور ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است که ورزش می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از ابتلا به آن‌ها ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تقدیر از اداره ورزش و جوانان شهرستان مهر و پالایشگاه پارسیان در برگزاری این گردهمایی گفت: اتفاقات خوبی در ورزش شهرستان‌های مهر و لامرد با همکاری نماینده این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی رخ داده است.

حاجی زاده با اشاره به سفر اخیر نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تکمیل مجموعه ورزشی شهدای مهر، مقرر شد مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت و ۲۵ میلیارد ریال از وزارت ورزش اختصاص یابد.

او تصریح کرد: انتظار می رود با تزریق این اعتبارات بخشی از این طرح که شامل سالن و استخر مجموعه ورزشی است تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: مناقصه ساخت ۱۲ زمین چمن مصنوعی در شهرستان مهر برگزار شده و پیمانکار آن‌ها مشخص شد و عملیات اجرای برخی از آن‌ها آغاز شده است.

گردهمایی سالانه روسای ادارات ورزش و جوانان ۳۶ شهرستان استان فارس به میزبانی شهرستان مهر در سالن همایش‌های پالایشگاه گازی پارسیان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار