دیوار یا شیپور مسئله این است

رئیس پلیس فتای قم نسبت به کلاهبرداری اینترنتی از طریق سایت‌های دیوار و شیپور هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 12 November 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای قم با اشاره به این که سایت‌های خرید و فروش "دیوار و شیپور " محل کلاهبرداری برخی از افراد سودجو شده است، گفت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه و یا بیعانه حتماً کالا را رویت کنند و مطمئن شوند که کالای خریداری شده وجود دارد و برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

او افزود: این افراد با ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس و کالا‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر ازعرف بازار ارائه کرده و با وسوسه و جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبلغ، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

سرهنگ موالی با اشاره به طمع و فرصت طلبی بیش از حد برخی افراد برای خرید کالا و اجناس ارزان قیمت ادامه داد: کاربران و شهروندان هنگام مراجعه به سایت دیوار و سایت‌های مشابه به راحتی به تبلیغات فریبانه اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنید و معامله را حتماً حضوری انجام دهند، زیرا ممکن است کالای خریداری شده دزدی باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس نو و دست دوم در سایت‌های خرید و فروش در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان در پایان عنوان کرد: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند با ترفند‌های مختلف طعمه خود را به دام بیندازند؛ بنابراین لازم است در انجام معاملات صرفاً به ظواهر و ادعا‌های آنان اکتفا نکنید و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق ۱۱۰ اعلام نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار