مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: افزایش هزینه های کاشت، داشت و برداشت ذرت علوفه ای موجب غیر اقتصادی شدن تولید این محصول برای کشاورزان شده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 05 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،دکتر حسن ایزانلو اظهار داشت: شیروان رتبه نخست تولید ذرت علوفه ای خراسان شمالی را دارد که برداشت آن از نیمه دوم شهریورماه آغاز می شود و تا پایان مهرماه ادمه دارد ولی نبود صرفه اقتصادی و از سویی کاهش قیمت خرید که کیلویی ۱۳ تا ۱۱ هزار ریال از کشاورزان انجام می شود موجب نارضایتی این قشر زحمتکش شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ذرت علوفه ای ارقام ۷۰۴، در سطح ۵۱۲ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده که میانگین تولید ۴۵ تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح بیش از ۲۳ هزار تن ذرت برداشت شود.

ایزانلو اضافه کرد: سال گذشته ۷۰۰ هکتار ذرت علوفه ای در این شهرستان کشت شد که امسال به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی های حادث شده سطح زیرکشت آن در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هر ساله برداشت ذرت علوفه‌ای با توجه به شرایط آب و هوا و با هدف افزایش میزان محصول، تا قبل از شروع فصل سرما و تهدید یخ‌زدگی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار