معاون ‌فرماندهی انتظامی اصفهان:
تابناک: معاون ‌فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: با توجه به استقبال مردم و گردشگران از طرح پیاده‌راه شدن میدان نقش جهان اصفهان، این طرح در نوروز امسال هم تداوم پیدا می‎کند.
کد خبر: ۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی در زمینه طرح‌های انتظام‌بخشی شهر اظهار داشت: متأسفانه امروز وقتی به منظره شهر اصفهان نگاه می‌کنیم یک ناهنجاری بوده که بسیار مردم را آزار می‌دهد و آن وجود تعداد زیادی از موتورسیکلت‌ها در سطح شهر است.

وی تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها، پیاده‌روها، عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت، عبور در مسیر ممنوعه و تردد در مسیر ویژه اتوبوس‌ها و نداشتن کلاه ایمنی توسط راکبان آن‌ها را زیبنده پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ندانسته و افزود: براساس اعلام کارشناسان آلودگی صوتی یک موتورسیکلت بیش از 7 موتورسیکلت بوده همچنین این وسیله 6 برابر یک ماشین 4 سیلندر آلودگی هوا ایجاد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان با بیان اینکه در گذشته اصفهان شهر دوچرخه‌ها بوده، بیان کرد: وقتی اصفهان به سمت کلان‌شهر شدن پیش‌رفت کارهای زیرساختی برای عبور دوچرخه در خیابان‌ها طراحی نشد و کارهای فرهنگی که باید انجام می‌گرفت، اتفاق نیفتد و در نتیجه با ورود بی‌رویه خودرو و موتورسیکلت در سطح شهر روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه دوچرخه به عنوان مظهر بی‌پولی، فقر و نداری در بین مردم جا افتاده، تصریح کرد: متأسفانه این یک باور غلط بوده و باید برای رهایی از ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و افزایش نظم و انضباط بیشتر شهر به روزهای گذشته برگشته و سعی کنیم برای انجام امورات روزمره خود از دوچرخه که نه آلودگی هوا و نه آلودگی صوتی و ناهنجاری دیگری ندارد، بهره بگیریم.

سرهنگ کریمی همچنین به یک سری باورهای غلط دیگر در مورد موتورسیکلت که در بین مردم رایج بوده، اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز وقتی پلیس برای انتظام‌بخشی شهر موتورسیکلت متخلفی را توقیف کند، مردم کوچه و بازار اعتراض کرده و می‌گویند فلان شخص کاسب بوده و با این وسیله امرار و معاش می‌‌کند و این موضوع سبب شده تا طرح‌های انتظام‌بخشی پلیس با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق و مستمر طرح‌های انتظام‌بخشی پلیس نیازمند همراهی و مشارکت همه مردم و مسئولان بوده، بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که مردم و مسئولان استان بسیار خوب با پلیس همراهی کردند و به خوبی این طرح اجرا و با استقبال گردشگران داخلی و حتی توریست‌های خارجی روبرو شد، طرح بسته شدن میدان امام (ره) به روی خودروها بوده که امیدوار هستیم سایر طرح‌ها نیز با همین شیوه اجرا شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار