کد خبر: ۹۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 22 September 2015

sMs قاتل

رئيس پليس راه ايلام اعتماد به نفس کاذب برخي رانندگان را از علل استفاده تلفن همراه و پيامک بازي در هنگام رانندگي اعلام کرد و گفت:برابر بررسي هاي به عمل آمده اين موضوع از عوامل حواس پرتي و عدم توجه رانندگان به جلو هنگام رانندگي است که مي تواند حوادث تلخي را رقم بزند.

سرهنگ "محسن ناصري" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت:رانندگاني که در هنگام فعاليت سنگين رانندگي دست به گوشي مي شوند و اقدام به پيامک بازي مي کنند از اعتماد به نفس کاذب برخوردارند و نمي دانند چه خطري آن ها را تهديد مي کند.

وي با اشاره به اينکه موضوع sMs امروز متهم اصلي برخي حوادث رانندگي است گفت:رانندگاني که در هنگام رانندگي از تلفن همراه براي ارسال پيامک استفاده مي کنند به خود تلقين مي کنند که توان ذهني و تمرکز بالايي دارند و مي توانند در هنگام رانندگي فعاليت هاي ديگري نيز داشته باشند،غافل از اينکه اين ادعا پايه علمي ندارد و تمرکز بر هر دو مشغله فکري به صورت همزمان ممکن نمي باشد.

رئيس پليس راه ايلام تصريح کرد:بر اساس قانون،استفاده از تلفن همراه تخلف محسوب مي شود و برابر قانون براي استفاده کنندگان از آن هنگام رانندگي 300هزار ريال جريمه در نظر گرفته شده است.

وي به رانندگان توصيه کرد:اگر مي خواهند مسبب حادثه اي براي خود و ديگران نباشند در صورت نياز به استفاده از تلفن همراه در گوشه اي از جاده توقف نمايند و در هنگام رانندگي فقط مشغول رانندگي باشند.

پيشگيري اجتماعي،قانون پذيري را در جامعه نهادينه مي کند

فرمانده انتظامي استان "ايلام" قانون پذيري را زيربنايي ترين عنصر براي كاهش آسيب ها و ناهنجاريهاي اجتماعي دانست و گفت: رونق بخشيدن به موضوع پيشگيري اجتماعي،قانون پذيري را در جامعه گسترش مي دهد.

سردار"علي دولتي" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با بيان اين مطلب اظهار داشت: قانونمداري ، توجه و عمل به قانون زيربنايي ترين عنصر براي كاهش آسيب ها و ناهنجاريهاي اجتماعي در جامعه است و در مقابل قانون گريزي بد ترين آفت بوده كه مي تواند زمينه ناهنجاريها را تقويت كند.

وي افزود: جامعه اي كه قانون گريزي در آن مرسوم باشد به يقيين نمي تواند پيشرفت آنچناني داشته باشد؛ بنابراين ضرورت دارد اجراي قانون در تمام ابعاد زندگي اعم از فردي و اجتماعي در جامعه تقويت شده و مورد توجه قرار گيرد.

فرمانده انتظامي استان ايلام به تعدادي آسيب هاي اجتماعي ناشي از قانون گريزي در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: اگرامروز برخي رفتارهاي نامناسب اخلاقي و رفتاري در جامعه ظهور و بروز پيدا كرده همه نتيجه، قانون گريزي است.

اين مقام انتظامي فرهنگ سازي و آموزش را يكي از مهمترين راهكارهاي نهادينه شدن قانون مداري در سطح جامعه دانست و تصريح كرد: عمل به قانون موجب كاهش بسياري از آسيب هاي اجتماعي شده كه فرهنگ سازي و آموزش مي تواند در تقويت قانون مداري در جامعه كارساز باشد.

سردار دولتي در ادامه به موضوع پيشگيري از جرم و ارتباط آن با قانون پذيري در جامعه پرداخت و اظهار داشت: پيشگيري از وقوع جرم موثر ترين و بهترين راه مبارزه با رفتارهاي کجروانه و ناهنجاري هاي اجتماعي است.

وي گفت: اگر جامعه در مسير پيشگيري حرکت کند هم هزينه هاي برخورد با جرايم کاهش مي يابد و هم اينکه قانون پذيري در افراد نهدينه مي شود.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه مجازات مرتکبان به جرم داراي کارکرد پيشگيرانه است گفت: تاثير اقدامات غير کيفري در پيشگيري از وقوع جرم در بسياري از موارد بيشتر است.

سردار دولتي هدف پيشگيري اجتماعي را تاثير گزاري بر شخصيت افراد دانست و گفت: در اين نوع از پيشگيري سعي مي شود از ورود افکار مجرمانه بر ذهن افراد جلوگيري شود.

وي خاطر نشان کرد: بدون شک اطلاع رساني و ارتقاي سطح آگاهي هاي عمومي شهروندان مي تواند در پيشگيري از وقوع جرم و کاهش آسيب هاي اجتماعي موثر باشد.

فرمانده انتظامي استان ايلام پيشگيري از جرم را کليد جرم زدايي در جامعه دانست و گفت: تمام تلاش پليس بر اين است که جرايم کمتري در سطح استان داشته باشيم.

وي با تاکيد بر اينکه پيشگيري اولويت اول پليس استان براي کاهش جرايم است گقت: امنيت و احساس امنيت در استان مستلزم همکاري و همراهي بين تمام دستگاه هايي است که در اندازه خود مي توانند در تحقق امنيت اجتماعي پايدار،تاثير گذار باشند.

دستگيري سارقان منزل با 10فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در استان ايلام از دستگيري سارق حرفه اي و کشف 10فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"محسن کشتکار"در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: پس از وقوع چندين فقره سرقت منزل در چند روز گذشته موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وي افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي خاص پليسي و کنترل افراد سابقه دار سر نخ هايي از رد پاي سارق حرفه اي در اين پرونده باز شد.

سرهنگ کشتکارتصريح کرد: کنترل نامحسوس پليس و هوشياري ماموران مخفيگاه سارق شناسايي و تحت کنترل در آمد.

وي اضافه کرد:پس از شناسايي متهم و در يک عمليات موفق پليسي سارق سابقه دارکه در امر سرقت منزل فعاليت داشت دستگير و به 10 فقره سرقت اعتراف کرد.

اين مقام مسئول در پايان عدم رعايت نکات ايمني را مهمترين عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و گفت: درصورت مشاهده افراد مشکوک سريع با مرکز فوريتهاي پليس110 تماس بگيريد.

2جوان قرباني عدم آشنايي به مهارت شنا

دوجوان به دليل آشنا نبودن به مهارت شنا در رودخانه روستاي بيات در شهرستان دهلران جان خود را از دست دادند.

روز گذشته ماموران بخش موسيان از توابع شهرستان دهلران در استان ايلام با دريافت خبري مبني بر غرق شدن 2جوان در رودخانه بيات بلافاصله جهت بررسي موضوع در محل حاضر شدند.

با حضور ماموران در محل مشخص شد، اين دوجوان 15 و 25 ساله که به همراه خانواده جهت تفريح به اطراف رودخانه رفته بودند به علت عدم آشنايي كافي با فن شنا بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست دادند.

گفتني است جسد اين دو جوان توسط اهالي محل از رودخانه خارج و با دستور مقام قضايي جسد به سردخانه منتقل و اقدامات قانوني در اين خصوص به عمل آمد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در آخرين شبهاي تابستاني ايلام

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان ايلام از اجراي طرح ظربتي پاکسازي تفرجگاه هاي شهر ايلام در آخرين شبهاي تابستان خبرداد.

سرگرد "حميد فتاحي" جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان ايلام درگفتگو باخبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر گفت.با توجه به پايان تعطيلات تابستان و حضور شهروندان در تفرجگاه ها طرح ضربتي پاکسازي اين نقاط در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي خاطر نشان کرد: در اجراي اين طرح تعداد 20 قليان جمع آوري و همچنين تعداد 6 نفر معتاد که در حال استعمال مواد مخدر بوده دستگير ومقدار قابل توجهي مواد مخدر ازنوع گراس کشف گرديد.

سرگرد حميد فتاحي در پايان خاطر نشان کرد با توجه به نزديک شدن به آغاز سال تحصيلي طرح هاي پليسي جهت انتظامات مدارس در3شيفت صبح ،ظهر وعصر درستور کار قرارگرفته و با مزاحمان به جديت برخورد خواهد شد.

پليس راهور آماده است/استفاده از تمام توان از اول مهر

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از آمادگي كامل پليس راهنمايي و رانندگي در آستانه بازگشايي مدارس خبر داد.

سرهنگ "نوراله خادم " در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت:با توجه به آغاز بازگشايي مدارس و افزايش سفرهاي درون شهري و جهت تسهيل در تردد دانش آموزان و شهروندان پليس راهنمايي و رانندگي استان اقدام به برگزاري جلسات هماهنگي با دستگاه هاي مربوطه در امر ترافيك و مسئولان ساماندهي سرويس مدارس منجمله شهرداري ، آموزش و پرورش، سازمان تاكسيراني، سازمان اتوبوسراني نموده است.

وي گفت:پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام با استفاده از تمام توان پرسنل ستادي و اجرايي و استقرار نفرات در معابر پر ترافيك و خيابانها و تقاطع هاي منتهي به مدارس تلاش دارد كه محيط ايمن براي تردد دانش آموزان را فراهم نمايد.

سرهنگ خادم به انتخاب والدين در سرويس مدارس اشاره داشت و افزود: جهت رفاه حال خانواده ها با معدود رانندگان سرويس مدارس كه اقدام به ارتكاب تخلفاتي منجمله سوار نمودن سرنشين اضافه بر ظرفيت مجاز، فقدان معاينه فني، فقدان مدارك لازم هستند به شدت برخورد مي شود.

خادم عنوان كرد: با موتور سيكلت سواراني كه قصد ايجاد مزاحمت در جلوي مدارس دخترانه را داشته باشند با همكاري عوامل انتظامي برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وي در پايان از همه هم استانيهاي عزيز و رانندگان گرامي درخواست كرد: ضمن رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از توقف هاي دوبله و توقف هايي كه منجر به سد معبر در معابر و تقاطع هاي منتهي به مدارس مي شود اكيدا خودداري و با پليس در مجموعه راهنمايي و رانندگي كه در معابر سطح شهر مستقر هستند كما في سابق همكاري لازم را داشته باشند.

موفقيت پليس در ماموريت ها، حاصل همدلي همزباني و مشارکت مردم است

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: بخش اعظمي از موفقيت پليس در ماموريت هاي محوله حاصل همدلي ، همزباني و مشارکت مسوولان ادارت و نهادهاي دولتي و مردم است.

سردار "علي دولتي” در حاشيه تشکيل قرارگاه عملياتي هفته ناجا، اظهارداشت: ارائه الگويي مناسب از عملکرد پليس درهفته ناجا مي تواند ضمن ايجاد احساس امنيت در سطوح مختلف جامعه، علاوه بر جلب رضايت مردمي به ايجاد آرامش خاطر براي اقشار مختلف جامعه منجر شود.

وي گفت:هفته ناجا فرصتي خواهد بود تا ضمن پيش بيني برنامه هايي هدفمند، با فرهنگ سازي و آموزش اقشار مختلف اجتماعي، گامي مهم در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و مبارزه با جرايم برداريم .

سردار دولتي با تاکيد بر اينکه انتظارات و خواسته هاي دستگاه ها و ادارات دولتي سطح استان و شهرستان هاي تابعه از نيروي انتظامي در حوزه امنيت به دقت رصد شود، خاطرنشان کرد: از طريق تعامل سازنده با آنان از حداکثر ظرفيت ها،منابع و امکانات جهت اجراي برنامه هاي هفته ناجا مورد بهره برداري لازم قرار گيرد.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: با پيشگيري و جلوگيري از بحران هاي اجتماعي و نيز آموزش همگاني در هفته نيروي انتظامي ، مي توان نسبت به کاهش آسيب ها و ارتقاء بهداشت رواني و توسعه خدمات مشاوره و مددکاري در جامعه ، اقدامات موثري انجام داد.

فرمانده انتظامي استان ايلام، در پايان افزايش کارآمدي پليس را در کنار همراه کردن مردم براي مشارکت در اجراي باشکوه برنامه هاي هفته ناجا از اولويت مهم مجريان و متوليان امر هفته ناجا در استان عنوان کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار