مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دعای معنوی و باشکوه عرفه فردا در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل و با حضور آحاد مردم به ویژه جوانان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 22 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آیین باشکوه دعای عرفه در اردبیل اظهار کرد: فردا اول مهر ماه همزمان با روز نیایش و دعا به درگاه الهی، دعای پرفیض عرفه از ساعت 15 عصر در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل برگزار خواهد شد و این مراسم معنوی در ساعت منتهی به نماز مغرب و عشا با برپایی نماز جماعت به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: علاوه بر مصلای اردبیل در برخی از مساجد و امامزاده‌ها مراسم روز عرفه که نمود و نشانی از درک معنوی و خودسازی واقعی جامعه بشری است برگزار خواهد شد تا همنوا با نیایش امام حسین (ع) در صحرای عرفات ما نیز به ندای مولایمان لبیک گفته و در این روز به نیایش و نجوا با یگانه معبود روی آوریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حقیقت عرفه را حقیقت معنویت، حفظ ارزش‌ها و تعالی روح توصیف کرد و افزود: امت اسلامی با راز و نیاز و تقویت پیوند با سرچشمه کمال و معنویت به سمتی حرکت می‌کنند تا به زیباترین معرفت با الهی و ارزشی دست پیدا کنند.

ستوده با بیان اینکه شرکت در مراسم معنوی روز عرفه با شناخت و معرفت کامل از عبودیت الهی و زیارت مقام و منزلت امام حسین (ع) پاداشی عظیم و معنویتی پربار دارد، بیان کرد: یکی از زیباترین مستحبات روز عرفه، روزه‌داری در این یوم مبارک است و در کنار آن امشب برای مومنان فرصتی است تا با راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال همچون شب قدر برای خود رحمت و بخشش و مغفرت واقعی را طلب کنند.

این مسئول ادامه داد: در کنار برگزاری دعای عرفه در شب عید سعید قربان مومنان در مساجد و مکان‌های معنوی اردبیل گرد هم می‌آیند تا در شب عید قربان که دعا و نیاش مقبول درگاه الهی است بیشتر و بهتر از سوی درگاه الهی پذیرفته می‌شود به استغاثه و نیایش بپردازند و با شب زنده‌داری و احیای شب عید قربان برای امت اسلامی و گشایش کارها در جهان اسلام دعا و راز و نیاز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از مومنان خواست تا قدر این ایام و لیالی آن را بدانند و در مسیر خودسازی خود و رفع گرفتاری‌ها و نیازمندی امت اسلامی به درگاه الهی دعا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار