در راستای ساماندهی و مدیریت مصرف سوخت انجام شد
در راستای شناسایی مصرف کنندگان واقعی، مدیریت مطلوب توزیع سوخت و صیانت از حقوق شهروندان تا اوایل شهریورماه جاری، ۲۹ هزار و ۳۷۳ دستگاه از وسایل کشاورزی شماره گذاری شدند.
کد خبر: ۹۹۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲ 05 September 2021
در راستای شناسایی مصرف کنندگان واقعی، مدیریت مطلوب توزیع سوخت و صیانت از حقوق شهروندان تا اوایل شهریورماه جاری، ۲۹ هزار و ۳۷۳ دستگاه از وسایل کشاورزی شماره گذاری شدند.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از  روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه با اعلام این مطلب گفت: طرح ساماندهی مشترکان مصرف کننده فرآورده‌های نفتی در بخش کشاورزی موضوعی بود که سال‌ها موجب قاچاق سوخت، مصرف خارج از حوزه تعریف شده و تضییع حقوق فعالان تولیدگر این بخش می‌شد.

وی افزود: با همکاری فرماندهی پلیس راهور و اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان، جامعه مصرف کنندگان فرآورده‌های نفتی این حوزه شناسایی و اقدامات لازم از قبیل اطلاع رسانی چگونگی شماره گذاری، ثبت نام و مشخصات ادوات کشاورزی و در نهایت پلاک گذاری انجام شد.

ایشان تصریح کرد: عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت و تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق مصرف کنندگان همواره از اولویت‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

روستایی یادآور شد: پلاک گذاری این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه سبب تخصیص سوخت به مصرف کننده واقعی و تسهیل دریافت آن، مزیت‌هایی همچون انظباط‌بخشی ترافیکی، امنیت عبور و مرور، پوشش بیمه‌ای این قبیل وسایل، سنددار شدن آن‌ها و ... را در بر دارد.

رئیس واحد تامین و توزیع منطقه نیز ضمن قدردانی از همکاری مجدانه و تعامل کارساز مسئولین جهاد کشاورزی وفرماندهی راهور استان تا زمان انتشار این خبر، از شماره‌گذاری بیش از ۹۵ درصد تراکتور‌ها و ادوات کشاورزی در استان خبر داد. 

بهزاد نصیری اظهار داشت: ۶۲۲ دستگاه دیگر نیز تکمیل پرونده کرده و روند شماره گذاری آنان در مراکز تعویض پلاک درحال انجام است. همچنین مالکان یک هزار دستگاه تاکنون مراجعه و پیگیری در این زمینه نداشته اند.

وی خواستار شد: مالکان تراکتور‌ها و دیگر ادوات کشاورزی که تاکنون برای شماره گذاری وسایل خود اقدامی نکرده اند با در دست داشتن سند کارخانه یا دفترچه مالکیت وسیله و مدارک هویتی مالک به اداره جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و در روند اجرای پلاک گذاری قرار گیرند.

ایشان اطمینان داد: مدیریت منسجم، تحلیل داده‌های آماری و شناخت کامل از میزان دقیق سوخت مورد نیاز، اقدام مهمی در مانع زدایی از سر راه تولید دربخش کشاورزی است که با این کار می‌توان سوخت مورد نیاز وسایل کشاورزی را با اطمینان در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرارداد.

گفتنی است بر اساس برخی گمانه‌ها با اجرای این طرح، ادوات اسقاط شده و فاقد پلاک به تدریج از گردونه تخصیص و دریافت سوخت حذف و علاوه بر تحویل فرآورده به ادوات فعال و موثر در امر تولیدات کشاورزی شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار