بررسی آینده کشورها به شما کمک می کند تا بتوانید دید جامع و کاملی در رابطه با شرایط اقتصادی هر یک از این کشورها در آینده به دست بیاورید.
کد خبر: ۹۹۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 04 September 2021

در همین راستا افرادی که قصد دارند تا اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کنند، یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می کنند این است که چشم انداز اقتصادی ترکیه در آینده چگونه بوده و این کشور در ۱۰ سال آینده چه جایگاهی از نظر اقتصادی به دست خواهد آورد.

اقتصاد ترکیه

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی اقتصاد ترکیه در آینده پرداخته و بیان کنیم که به منظور فعالیت در کشور ترکیه و انجام کارهایی مثل ثبت شرکت در ترکیه باید به چه نکاتی توجه کنید. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بسیار مهم پرداخته و در مورد آن توضیحات جامع و کاملی را به شما معرفی کنیم.

صنایع پیشرو در کشور ترکیه در آینده

اگر قصد دارید تا اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کرده و یا با ثبت شرکت در ترکیه کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید، باید به این مسئله بسیار مهم اشاره کنیم که در آینده کشور ترکیه از نظر اقتصادی رشد بسیار زیادی می کند. در این بین برخی از صنایع در این کشور پیشرفته فوق العاده ای کرده و موسسات مالی در ترکیه تلاش می کنند تا بر روی این صنایع خاص سرمایه گذاری کنند.

در این بین انتظار می رود تا در ۱۰ سال آینده صنایع غذایی این کشور پیشرفته بسیار زیادی کرده و کشور ترکیه عمده تولیدات غذایی خود را به قاره آفریقا و سایر کشورهای خاورمیانه ارسال کند. همچنین از نظر صنعت خودرو سازی نیز این کشور پیشرفته بسیار زیادی در ۱۰ سال آینده خواهد شد و صنعت خودرو سازی یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه خواهد بود.

نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید آن است که عمده تولیدات کشور ترکیه در این زمینه به روسیه و سایر کشورهای اروپایی ارسال خواهد شد.

گردشگری از مهم ترین صنایع کشور ترکیه است که انتظار می رود در آینده نیز رشد بسیار زیادی پیدا کرده و شاهد حضور توریست های مختلفی از خاورمیانه آسیا و اروپا در کشور ترکیه باشیم.

همچنین با سرمایه گذاری موسسات مالی در ترکیه در حوزه انرژی های جایگزین، این کشور در ۱۰ سال آینده نیز به یکی از قطب های تولید انرژی های جایگزین تبدیل خواهد شد و در نهایت نیز شاهد تمرکز بسیار زیادی از سوی کشور ترکیه در بخش تحقیق و توسعه کشاورزی در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود. تمامی این موارد از مهم ترین صنایعی هستند که در آینده شاهد رشد فوق العاده آن ها در کشور ترکیه خواهیم بود.

تولید ناخالص داخلی کشور ترکیه در آینده

همان طور که می دانید، یکی از مهم ترین پارامتر هایی که نشان دهنده وضعیت اقتصاد کشورها است تولید ناخالص داخلی است. هر چه کشورها از نظر تولید ناخالص داخلی شرایط مناسب تری داشته باشند، این مسئله به بهبود وضعیت اقتصادی آن ها کمک بسیار زیادی می کند. اگر بخواهیم به بررسی وضعیت کشور ترکیه از نظر تولید ناخالص داخلی پرداخته و در مورد آن صحبت کنیم باید گفت که این کشور در سال ۲۰۱۱ رتبه شانزدهم را از نظر تولید ناخالص داخلی در دنیا داشت و انتظار می رود تا در ۱۰ سال آینده این کشور رشد قابل توجهی کرده و رتبه بین ۱۰ تا ۱۲ را به دست بیاورد.

همین مسئله باعث می شود تا ترکیه بالاتر از کشورهایی چون کره جنوبی، ایتالیا، کانادا، اسپانیا، آرژانتین و... از نظر تولید ناخالص داخلی باشد. همچنین از نظر تولید ناخالص داخلی بر اساس جمعیت نیز در ۱۰ سال آینده ترکیه رتبه سوم را در دنیا اخذ می کند و پس از روسیه و مکزیک به عنوان سومین کشور از نظر تولید ناخالص داخلی بر اساس هر نفر، رتبه بندی خواهد شد.

تمامی این موارد نشان دهنده رشد فوق العاده کشور ترکیه از نظر اقتصادی در آینده است و تمامی موارد باعث شده تا بسیاری از فعالین اقتصادی اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کرده و در بازار این کشور فعالیت می کنند.

رشد ارزش لیر

آینده اقتصاد ترکیه چگونه است؟

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از گذر از دوره های تاریخی مختلف، حالا کشور ترکیه به مرحله ای رسیده که ثبات اقتصادی قابل قبولی را تجربه می کند. همکاری با سایر کشورهای دنیا و ایجاد شرایط اقتصادی مناسب باعث شده تا رشد اقتصادی این کشور مثبت شده و انتظار ما این است که در آینده ترکیه به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر دنیا تبدیل شود.

بی شک در این بین نمی توان از عملکرد موفق دولت ترکیه در حوزه اقتصاد چشم پوشی کرد. این دولت توانسته به بهترین شکل ممکن با درک نقاط قوت و ضعف این کشور شرایط مناسبی به منظور رشد اقتصادی ترکیه را رقم بزند.

به عنوان مثال کشور ترکیه از نظر انرژی به هیچ عنوان جز کشورهای برتر دنیا نیست اما دولت این کشور با تمرکز بر روی انرژی های جایگزین توانسته این خلأ را به بهترین شکل ممکن پر کند. از سوی دیگر تمرکز بر روی فرهنگ و تاریخ این کشور باعث شده تا صنعت توریسم در ترکیه رشد شگفت انگیزی کرده و همین مسئله باعث شده تا درصد بسیار زیادی از درآمد این کشور از راه جذب توریست تامین می شود.

ترکیه در جهان اقتصاد

فعالیت اقتصادی در ترکیه

حالا که شما را با چشم انداز ده ساله اقتصادی کشور ترکیه آشنا کردیم، باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که با توجه به مسیر صعودی که ترکیه از نظر اقتصادی طی می کند، فعالیت در این کشور و سرمایه گذاری در ترکیه می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی شما کمک کند و حتی شما می توانید با ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی کسب و کار خود سوار بر قطار پرسرعت اقتصاد این کشور شده و رشد فوق العاده ای را تجربه کنید.

مطمئنا با وجود این که کشور ترکیه از نظر اقتصادی مسیر طولانی را طی کرده اما همچنان شاهد ادامه این مسیر از سوی این کشور هستیم و در چند سال آینده جایگاه این کشور بیش از پیش بهبود پیدا می کند و همه افرادی که اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کرده و یا کسب و کار خود را راه اندازی کردند، می توانند از این رشد اقتصادی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

البته پیشنهاد ما این است که به منظور سرمایه گذاری در ترکیه تلاش کنید تا بر روی صنایع و بخش هایی از کشور ترکیه سرمایه گذاری کنید که انتظار می رود در آینده رشد بسیار زیادی پیدا کن می کنند. نکته مهم این است که این صنایع را در بخش قبلی به شما معرفی کردیم و پیشنهاد ما این است که با انجام فعالیت اقتصادی در هر یک از این صنایع پیشرفت های چشمگیر اقتصادی را تجربه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار