از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون‌ ۲۰ نفر بر کرسی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد تکیه کرده‌اند.
کد خبر: ۹۹۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 02 September 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون ۱۷ نفر بر مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد تکیه زده‌اند و این مسأله نشان می‌دهد میانگین عمر مدیریت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد دو سال بوده است‌.
کمترین مدت استانداری دو ماه مربوط به سرپرستی استانداری توسط "احمد جمی" و بیشترین دوره خدمت مربوط به استانداری "کریم شور انگیز" است که چهارسال و دو ماه به طول انجامیده است.
در فاصله سال‌های ۵۸ تا ۶۷ استان کهگیلویه و بویراحمد شش مرتبه استاندارن آن عوض شده، به همین دلیل می‌توان گفت در آن دوره پر فراز و نشیب ‌میانگین عمر مدیریتی هر استاندار یک سال و سه ماه بوده است.
در دولت هاشمی چهار نفر در کسوت استانداری خدمت کرده‌اند، بنابراین میانگین عمر مدیریت در این دولت ۲ سال بوده است.
در دولت خاتمی سه نفر مسئولیت استانداری را بر عهده داشته‌اند که این سخن به این معناست که ‌میانگین مدیریت استان در دوره‌ی اصلاحات ۲ سال و ۷ ماه بوده است.
دولت احمدی‌نژاد تا به امروز چهار نفر را مأمور اداره استانداری کرده ‌که این امر بیانگر این است که میانگین عمر مدیریت در این دولت حدود ۲ سال بوده است.
دولت روحانی تا به امروز سه نفر را مأمور اداره استانداری کرده ‌که این امر بیانگر این است که میانگین عمر مدیریت در این دولت حدود ۲ سال و ۷ ماه بوده است.
از این تعداد استاندار ۵ ‌نفر نیز دارای مدرک دکتری، ۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶ نفر دارای مدرک کارشناسی و دو نفر نیز دارای مدرک دیپلم بوده‌اند.
به گزارش ایسنا، اسامی استانداران و مدت مأموریت آنها به شرح زیر است؛
۱- "احمد هومن" دارای مدرک دکترا از تاریخ ۱۳۵۸.۱.۲۱ تا ۵۸.۵.۱ ‌به مدت ۳ ماه و ۱۰ روز استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۲- "سید کمال‌الدین نیک روش" دارای مدرک دکترا از تاریخ ۵۸.۴.۲۶ تا ۵۸.۹.۲۷ به مدت ۵ ماه بر کرسی استانداری تکیه زده است.
۳- "سید محمد تقی لواسانی" دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۵۸.۱۰.۱ تا ۶۰.۸.۶ به مدت یک سال و ۱۰ ماه نماینده دولت در استان بوده است.
۴- "محمد علی کفافی" دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۰.۸.۲۶ تا ۶۱.۶.۱ به مدت ۱۰ ماه مدیریت ارشد استان را در دست داشته است.
۵-‌ "علی قنبری عدیری" دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ‌۶۱.۶.۱۱ تا ۶۵.۶.۲۱ به مدت ۴ سال در استانداری کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرده است.
۶-‌ "عباس میرزا ابوطالبی" دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۵.۶.۲۶ تا ۶۷.۱۰.۳ به مدت ‌۲ سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۷- "احمد جمی" دارای مدرک دیپلم از تاریخ ۶۷.۱۰.۴ تا ۶۸.۵.۱۰ به مدت ۷ ماه به عنوان سرپرست سکان مدیریت استان را در دست داشته است.
۸- "علی صوفی" دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۸.۷.۹ تا ۷۲.۶.۲۱ به مدت ۴سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۹-‌ "احمد جمی" دارای مدرک دیپلم از تاریخ ۷۲.۶.۲۱ تا ۷۲.۸.۹ به مدت ۲ ماه به عنوان سرپرست استانداری کهگیلویه و بویراحمد فعالیت کرده است.
۱۰- "صمد رجاء" دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۷۲.۸.۹ تا ۷۶.۸.۶به مدت ۴ سال در کسوت استاندار کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرده است.
۱۱- "علی اکبر اولیاء" دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۷۶.۸.۶تا ۷۸.۵.۲۵ به مدت ۲ سال مدیر ارشد دولت در استان بوده است.
۱۲- "کریم شورانگیز" دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۷۸.۵.۲۷تا ۸۲.۵.۲۷ به مدت ۴ سال و دو ماه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۱۳-‌ "اسماعیل دوستی"دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۲.۵.۲۷ تا ۸۴.۸.۲ به مدت ۲ سال بعنوان استاندار و نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۱۴- "سید مسعود حسینی"دارای مدرک لیسانس از۸۴.۸.۲ تا ۸۷.۹.۲۵ به مدت ۳ سال و یک ماه نخستین استاندار بومی استان بوده است.
۱۵-"قوام نوذری"دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۷.۹.۲۵ تا ۹۰.۴.۱۸۲ به مدت ۲ سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۱۶- "اکبر نیکزاد"دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۹۰.۴.۱۸ تا ۹۱.۶.۱۵ به مدت یک سال و دو ماه سکان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد را در دست داشته است.
۱۷- "حسین صابری" دارای مدرک دکترا از تاریخ ۹۱.۶.۱۶ تا  ۱۳۹۲.۷.۳ به مدت یک سال و ۱۶ روز استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
۱۸_ " سید موسی خادمی" دارای مدرک دکترای مدیریت از تاریخ ۱۳۹۲.۷.۳ تا ۱۳۹۶.۶.۲۵ به مدت سه سال ۱۰ ماه و پنج روز دومین استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمدبوده است.
۱۹_ " محمدعلی احمدی" دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی از تاریخ ۱۳۹۶.۶.۲۵ تا ۱۳۹۸.۳.۲۶ به مدت یک سال سه ماه و ۹ روز نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
۲۰_ "حسین کلانتری" دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از تاریخ ۱۳۹۸.۳.۲۶ تا کنون استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
گفتنی است که با پایان کار دولت دوازدهم و آغاز فعالیت دولت سیزدهم، گمانه زنی‌ها در مورد تغییر استانداران بیشتر شده و نام های افراد مختلفی در محافل غیررسمی برای تصدی مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است. آنچه مسلم است با تغییر دولت، تغییر و تحول‌ها نیز افزایش می‌یابد و تغییر استانداران نیز دور از ذهن نیست؛ به هر حال باید منتظر ماند و دید که وزیر کشور دولت حجت الاسلام ابراهیم رئیسی چه تصمیمی در خصوص استانداران و به ویژه مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد گرفت./ ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار