نخستین «پویش عهد اربعینی» از عاشورا تا اربعین حسینی به ابتکار دفتر آیت الله مکارم شیرازی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۸۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 19 August 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام وحید علیان نژاد مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد:نخستین «پویش عهد اربعینی» از عاشورای حسینی (ع) تا اربعین به مدت ۴۰ روز با قرائت زیارت عاشورا و دعای عهد به ابتکار دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید انجام می‌شود.

او افزود: در این پویش قرائت همگانی دعای عهد و زیارت‌های نیابتی خادمان حرم سیدالشهدا (ع) از طرف آحاد مختلف جامعه از عاشورا تا اربعین حسینی انجام خواهد شد.

علیان نژاد با اشاره به تاثیر دعای جمعی در روایات اسلامی گفت: توصیه آیت الله مکارم شیرازی در این پویش این است که خانواده‌ها فرزندان خود را نیز در کار شرکت دهند و از طرف دیگر با خادمان حرم امام حسین (ع) هماهنگ شده تا به صورت نیابتی از طرف شرکت کنندگان در پویش زیارت انجام دهند.

او عنوان کرد: بهترین فرصت این است که از روز عاشورای حسینی که پمپاژ انسانیت و معرفت در قلب بشریت است، تا روز اربعین سیدالشهدا (ع) ما مردم را به پویش قرائت دعای عهد به نیت ظهور حضرت حجت (عج) دعوت می‌کنیم.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: همان طور که تمام دنیا در ادیان و فرق مختلف می‌دانند، راه نجات نهایی حضور و ظهور منجی است و در کنار بهبود زیرساخت‌ها برای حل مشکلات جامعه باید برای ظهور منجی دعا کنیم تا عدالت به صورت عینی در سراسر جهان محقق شود.

به گفته وی، در طول تاریخ در تشیع دو بال برای پرواز وجود داشت؛ نخست عاشورای سیدالشهدا (ع) و دوم امید به ظهور منجی است و فاصله بین عاشورا تا اربعین فرصتی برای تقویت این دو مزیت ویژه جهان تشیع است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی گفت: نیاز امروز عالم ظهور منجی و در کنار آن اصلاح وجود خودمان به عنوان برپا کنندگان عدالت است.

او عنوان کرد: در سایت آیت الله مکارم شیرازی هر فرد که ثبت نام کند، ما با خادمان هماهنگ می‌کنیم که با ذکر نام از طرف آن‌ها زیارت نیابتی انجام دهند و سپس از طریق پیامک به آن اطلاع داده می‌شود که زیارت نیابتی انجام شد.

علیان نژاددر پایان گفت: همچنین اگر کسی عکس خود را به این پویش ارسال کند، عکس او در قاب‌هایی در دستان خادمان در حرم امام حسین (ع) برای آن‌ها ارسال می‌شود. این کار از آیت الله مکارم هم استفتاء شده که این حرکت از نظر ایشان بلامانع بوده و شخص ایشان هم به پویش پیوستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار