کد خبر: ۹۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 21 September 2015
مدیرکل دامپزشکی البرز از وجود ۲۸ مرکز کشتار موقت دام در عید قربان در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال 25 هزار راس دام در عید قربان در البرز ذبح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، نشست خبری مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز با اصحاب رسانه به مناسبت عید قربان امروز(30شهریور)، در اداره کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد.

علی اصغر شریفی در این نشست طی سخنانی اظهارکرد: کسانی که روز عید قربان نیت قربانی کردن و هدیه کردن گوشت به دیگران را دارند بایدگوشت سالم از نظر بهداشتی و شرعی را هدیه کنند.

وی افزود: از ساعات اولیه روز عید قربان، ۱۰۰ نفر از نیروهای دامپزشکی و ۳۰ نفر از روحانیون به عنوان ناظران شرعی نظارت لازم را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۲۸ اکیپ ثابت در سطح استان، تعداد ۱۰ اکیپ سیار، تعداد ۶۶ نفر دامپزشک و بازرس بهداشتی و ۲۸ نفر ناظر شرعی در این روز در در سطح استان فعال خواهند بود.

شریفی ادامه داد: همچنین نیروی انتظامی، شهرداری، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و امور عشایری در روز عید یاری‌رسان خواهند بود و از آنها قدردانی کرد.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز یادآورشد: امسال شهرداری پیشنهاد داده است که مراکز ثابت عرضه برای کشتار دام در سطح شهر دایر شود و چنانچه این امر صورت پذیرد دامپزشک به طور دائم آنجا حضور خواهد داشت.

شریفی با اشاره به بیماری طاعون در طالقان و اخبار مرتبط با آن با گله مندی از برخی از رسانه‌ها که به نادرست اخباری را منتشر کرده‌اند، گفت: از اهالی رسانه می‌خواهیم که صحت اخبار را ذکر کنند و از ایجاد تنش و تشویش بین مردم خودداری کنند.

وی ادامه داد: در اینگونه موارد چنانچه یک کلمه به نادرست اطلاع رسانی شود بار حقوقی داشته و اگر به اشتباه بیماری های مشترک انسان و حیوان بروز پیدا کند موجب مشکلات فراوانی منجمله خوابیدن صادرات خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: در خصوص رسیدگی به موضوع بیماری طاعون و امثال آن اداره دامپزشکی به عنوان همکاری با اداره محیط ریست وارد عمل می شود و کار نمونه گیری، ارسال نمونه ها، جوابگیری آن و زنده گیری دام را عهده دار می شود.

شریفی در خصوص واکسیناسیون ppr ( مسمومیت غذایی) دام های اهلی اعلام کرد: تا پایان هفته ۲۰ اکیپ برای واکسیناسیون حدود ۴۰هزار دام اهلی در مناطق طالقان و آزادبر که در معرض ریسک هستند اقدام خواهند کرد.

مدیرکل اداره دامپزکی استان البرز پیش بینی کرد عید قربان امسال حدود ۲۵ هزار دام در کشتارگاه ها ذبح شود.

در پایان شریفی در خواست کرد در صورت بروز بیماری های دامی، رسانه ها و مردم اجازه دهند خود دستگاه های مرتبط گزارش های کارشناسی و دقیق ارائه کنند تا از ایجاد نگرانی و تشویش و شایعه بین مردم جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار