رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران خوزستان گفت: در شرایط کنونی، کشاورزی در استان عملا سود و صرفه اقتصادی ندارد و قیمت گندم باید یک‌هزار و ۵۰۰ تومان شود.
کد خبر: ۹۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 21 September 2015

سید محمد هاشمی اظهار کرد: هزینه‌های تولید بر اساس محاسبات انجام شده حدود ۳۰ درصد افزایش داشته اما در فصل زراعی گذشته تنها ۱۰ درصد به نرخ خرید گندم اضافه شد که منطقی نبود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان با تداوم این وضع متحمل ضرر و زیان خواهند شد گفت: این موضوع باعث نگرانی کشاورزان شده و انتظار می‌رود نرخ خرید گندم برای فصل زراعی جدید متناسب با تورم تعیین شود.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران خوزستان تصریح کرد: قیمت گندم باید حداقل کیلویی یک‌هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شود تا برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد و متناسب با هزینه‌هایش باشد.

رئیس کانون کشاورزان خبره خوزستان با اشاره به اینکه جامعه کشاورزی باید در شرایط کنونی بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد اضافه کرد: کشاورزی با شرایط سختی روبروست و در حال حاضر باید در بخش‌های مکانیزاسیون، انتقال آب، آبیاری تحت فشار، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شود تا کشاورزی از این حالت خارج شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار