استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه طرح های کاربردی می تواند خلا بین دانشگاه و بازار کار را پر کند، گفت: مهارت افزایی منجر به اشتعال پایدار و کارآفرینی می شود.
کد خبر: ۹۸۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 09 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در دانشگاه های ما مغفول مانده بحث مهارت فنی است که باید تلاش شود این خلا با مهارت افزایی و توسعه طرح های کاربردی اشتغالزا پر شود.

وی افزود: واگذاری زمین، توسعه رشته ها و طرح های کاربردی و همچنین مهارت افزایی باعث می شود ارتباط موثری بین دانشگاه، بازار کار و ایجاد اشتعال پایدار فراهم شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: دغدعه اصلی دولت اشتغال جوانان است اما جوانان فارغ التحصیل بیشتر بدنبال کار اداری و پشت میز نشینی هستند در حالیکه ظرفیت عظیمی در توسعه طرح های کاربردی و مهارتی وجود دارد.

نوذری از مسوولان ملی دانشگاه آزاد و وزارت علوم خواست: دانشگاه آزاد را بیش از پیش حمایت کنند، چرا که ظرفیت های عظیمی در این استان وجود دارد که در صورت حمایت می تواند به توسعه ملی کمک کند.

وی با اشاره به دسترسی استان ایلام به بازار عراق، در خصوص توسعه ارتباطات دانشگاهی و پذیرش دانشجوی خارجی در مرکز ایلام نیز گفت: در صورت فراهم کردن زیرساخت های لازم در استان می توان پذیرای دانشجویان عراقی بود، اگر چه این مهم از قبل طبق تفاهم نامه های ۲ جانبه فراهم شده، اما در صورت توسعه بیشتر زیرساخت های دانشگاهی می توان درآمدهای قابل توجهی را در استان کسب کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس گذرگاه های مرزی عراق به استان و فرصت های مرز مشترک و اینکه بیشتر از هر زمان دیگری به بازار عراق نیازمندیم، بیان کرد: طبق تفاهم نامه ها که منعقد شده بر توسعه روابط دانشگاهی و تبادل اطلاعات فنی و مهندسی، توسعه توریسم سلامت، ظرفیت های درمانی اشاره شده که در صورت توسعه زیرساخت ها می توان شاهد پیشرفت استان و ورود درآمدهای ارزی به کشور شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: به عنوان مثال اگر دانشگاه آزاد در همین کشت گلخانه ای که درآمد آن بالا و زودبازده است وارد شود به خوبی می تواند کسری بودجه خود را تامین نماید.

نوذری اضافه کرد: با توسعه فعالیت های اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی و صنایع پایین دستی و نیز افزایش سرمایه‌گذاری می توان درآمد زایی خوبی را برای دانشگاه آزاد ایجاد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار