امام جمعه شهرستان رستم با اشاره به شرایط کرونایی و تاکید برخی از افراد بر تعطیلی مطلق عزاداری‌ها گفت: شکل و کیفیت برنامه‌ها مهم است و نباید اصل عزاداری تعطیل شود و بهترین روش و الگو را در این زمینه رهبر انقلاب به ما داد و ایشان با به کار بستن دستورات ستاد کرونا اصل عزاداری را اقامه نمودند و لازم است با لحاظ کردن همه شرایط و ضوابط مجالس در فضای باز برپا و شعائر نیز با رعایت قوانین حفظ شود.
کد خبر: ۹۸۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 07 August 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم و در آستانه ماه محرم که آن را ماه ایثار و پیروزی خون بر شمشیر خواند؛ پیشاپیش این ایام را به رهروان راه سالار شهیدان(ع) تسلیت و تعزیت گفت.

وی با اشاره به اهمیت عزاداری محرم بیان داشت: با توجه به فرمایش امام صادق(ع)، کشتی نجات امام حسین(ع) دو ویژگی همه گیر بودن و حرکت سریع دارد که این دو ویژگی فرصتی است برای ما تا در طول سال و به‌طور ویژه در ایام محرم و صفر خود را با این کشتی به سرمنزل مقصود برسانیم و مانند امام عصر(عج) که در هنگامه ظهور خود را با نام اباعبدالله(ع) معرفی می‌کنند، همه امام حسین شناس باشیم و برای فراهم نمودن زمینه‌های ظهور حضرت(عج)، نیز در گسترش مجالس اباعبدالله(ع) اهتمام بورزیم.

امام جمعه رستم اظهار داشت: محرم ماه خودسازی و زدودن گناه است و باید توجه کنیم که این ماه بهانه فراموش کردن واجبات خدا و پناه آوردن صرف به مجلس اباعبدالله(ع) نیست، چرا که افتخار امام حسین(ع) عبادت و انجام واجبات است و ما باید ارزش گوهر عبادت را درک و توسل به امام حسین(ع) و برپایی مجلس عزای ایشان را نیز در کنار عبادت به کار بگیریم.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و تاکید برخی از افراد بر تعطیلی مطلق عزاداری‌ها گفت: شکل و کیفیت برنامه‌ها مهم است و نباید اصل عزاداری تعطیل شود و بهترین روش و الگو را در این زمینه رهبر انقلاب به ما داد و ایشان با به کار بستن دستورات ستاد کرونا اصل عزاداری را اقامه نمودند و لازم است با لحاظ کردن همه شرایط و ضوابط مجالس در فضای باز برپا و شعائر نیز با رعایت قوانین حفظ شود.

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و نام‌گذاری یک هفته به این عنوان موضوع دیگری بود که حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان رستم بن آن پرداخت.

حجت الاسلام حسینی بوشهری در ادامه به اعطای حکم تنفیذ ریاست جمهوری به رئیس حمهور منتخب و بیان اهمیت آن با تکیه بر فرمایشات امام راحل(ره) اشاره کرد و با یادآوری سفارشات رهبر انقلاب در این مراسم و بیان خصوصیات شخصیتی آیت‌الله رئیسی توسط رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) و آرزوی موفقیت برای دولت جدید گفت: بیان این خصوصیات از زبان رهبر انقلاب مایه مباهات و سنگین‌تر شدن وظیفه رئیس جمهور در مقابل ملت است و امیدواریم آیت‌الله رئیسی در این جایگاه، بیش از پیش ملزومات آرامش جامعه را فراهم نمایند.

اهمیت مردمداری و ساده زیستی و تسریع در تشکیل دولت از جمله سفارشات رهبر انقلاب(مدظله العالی) به رئیس جمهور اسلامی ایران است که در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان رستم نیز مورد تاکید قرار گرفت.

شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار همچنین یادآوری بزرگداشت سالروز شهدای مدافع حرم و شهادت شهیدان بابایی و ردانی پور از دیگر نکات بیان شده توسط امام جمعه شهرستان رستم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار