امام جمعه اقلید :مردم خود را عضو ستاد نماز جمعه بدانند، چون نماز جمعه بر حسب امام جمعه و مجموعه ستاد نماز جمعه نیست، بلکه همه مردم به نوعی از برگزار کنندگان نماز جمعه محسوب می‌شوند که این جایگاه را باید هم پاس بدارند و هم در آن شرکت کنند.
کد خبر: ۹۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 04 August 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام محمدصادق طالبی  حقوق مردم از ائمه جمعه را یکی از اصول اساسی فرد، جامعه و حکومت عنوان کرد و گفت: این اصل باید درباره امامت جمعه هم حاکم باشد.

 

امام‌ جمعه اقلید فارس ادامه داد: از سویی مردم مطالباتی دارند و از سوی دیگر نماز جمعه یا شبکه امامت جمعه، از مردم شریف مطالباتی دارد؛ وقتی این دو تحقق پیدا کند، رابطه و تعاملات بین طرفین به نحو احسن تحقق پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام طالبی، مضمون حدیثی از امام علی (ع) را بیان کرد و افزود: مردم بر والی و حکومت حقی دارند و بالعکس والی و حکومت هم حقی و حقوقی بر عهده آن‌ها دارد که در سایه تعامل بین طرفین این دو درخواست محقق می‌شود.

 

وی درباره مطالبات مردم از شبکه امامت جمعه اظهار کرد: مطالبات مردم از شبکه امامت جمعه نخست بیان مشکلاتشان به نحو احسن ، دوم پیگیری درخواست‌ها ، سوم توجه به خواسته‌هایشان ، چهارم احترام و تکریم مردم ، پنجم سر کشی از بعضی از امور مردم ، ششم انتقال مشکلاتشان به دوائر مربوطه ، هفتم حفظ حیثیت مردم است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم امام جمعه را هم راز و هم سر خود می‌دانند، از این‌رو اسرار خود را با امامان جمعه در میان می‌گذارند؛ از این رو است که ما هم باید رازداری لازم را داشته باشیم.

 

وی درباره مطالبات نماز جمعه از مردم گفت: امام جمعه نخست خواستار حضور فعال مردم در مناسبات دینی و مذهبی، دوم ادای دیون دینی خودشان، سوم همکاری با ستاد نماز جمعه است،زیرا نماز جمعه به یک فرد و گروه متعلق نیست بلکه به همه مؤمنان و مؤمنات است؛ چهارم تبلیغ ارزش‌های دینی و مذهبی است؛ سر کار، مزرعه و باغ خود هستند، در همنشینی‌های خود باید از جایگاه نماز جمعه حمایت و همراهی کنند.

 

امام جمعه اقلید فارس در مورد دیگر حقوق ائمه جمعه از مردم افزود: دفاع از ولایت و ارزش‌های دینی و مذهبی از دیگر حقوق ائمه جمعه بر گردن مردم است؛ امروز ولایت مطلقه فقیه در عصر حاضر که در وجود رهبر معظم انقلاب تجلی پیدا کرده است، جا دارد که مردم از این نگاه بلند که جایگاه ولایت و امامت در تشیع است، جانانه دفاع کنند و همراهی داشته باشند؛ مردم نماز جمعه را برای خود بدانند و با ستادهای نماز جمعه همکاری و هماهنگی‌هایی داشته باشند و انفاق خود را به مستمندان از طریق ائمه جمعه انجام دهند.

 

وی گفت: مردم خود را عضو ستاد نماز جمعه بدانند، چون نماز جمعه بر حسب امام جمعه و مجموعه ستاد نماز جمعه نیست، بلکه همه مردم به نوعی از برگزار کنندگان نماز جمعه محسوب می‌شوند که این جایگاه را باید هم پاس بدارند و هم در آن شرکت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار