مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: جشنواره «ترش و شیرین» برای نخستین بار در همدان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 23 September 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: جشنواره «ترش و شیرین» برای نخستین بار در همدان برگزار می شود.

به گزارش مهر؛ریحان سروش مقدم بابیان اینکه همزمان با هفته گردشگری در استان همدان جشنواره پاییزه نیز برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری جشنواره «ترش و شیرین» برای نخستین بار در همدان از برنامه‌های جشنواره پاییزه است.

وی بابیان اینکه یکی از سوغاتی همدان انواع ترشی و شیرینی است، بیان داشت: از گذشته‌ها به دلیل شرایط اقلیمی همدان انواع گوناگونی از ترشی‌ها در این استان تهیه می‌شده که در کشور کم‌نظیر است و طرفداران بسیاری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه در کنارترشی ها انواع شیرینی نیز از سوغات همدان به شمار می‌رود، افزود: جشنواره «ترش و شیرین» با شرکت تولیدکنندگان ترشی و شیرینی از پنجم تا هفتم مهرماه در همدان برگزار می‌شود.

ریحان سروش مقدم از برپایی جشنواره شیره‌پزی «مانیزان» نیز ششم مهرماه خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره «اقوام» نیز با حضور اقوام ترک، کرد و بندری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های جشنواره پاییزه همدان است.

وی اظهار کرد: رونمایی از لباس سنتی همدان در کنار برگزاری جشنواره پاییزه از دیگر برنامه‌ها است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار