تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم تلاش برای فراگیر نمودن امر داوری در سطح جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۸۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 04 August 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون داوری استان هرمزگان با علی صالحی رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو نمودند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار، ضمن تأکید بر لزوم تلاش برای فراگیر نمودن امر داوری در سطح جامعه، خاطرنشان کرد:صرفه جویی در هزینه ها، تسریع در روند رسیدگی ، تخصصی بودن موضوع و امکان انتخاب داور از مهمترین مزایای رجوع به داوری محسوب می شود.

علی صالحی همچنین تصریح کرد: بی تردید توسعه مراکز داوری و ترغیب مردم به ارجاع دعاوی خود به این مؤسسات ، نقش مؤثری در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی ایفا می کند.

وی در ادامه افزود: تشکیل کانون داوران گامی مهم به سوی همگانی نمودن موضوع داوری در میان مردم و در نهایت حل و فصل دعاوی از طریق حکمیت، محسوب می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان همچنین خواستار توجه بیش از پیش به موضوع افزایش کیفیت امر داوری و آموزش مستمر و ارتقای سطح علمی اعضای این کانون شد و اظهار داشت: عدالت در ارجاع پرونده ها، شفافیت در هزینه ها و درآمد ها و برگزاری منظم مجامع عمومی نیز باید به صورت جدی از سوی رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون داوری استان هرمزگان مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در جریان این دیدار ، رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون داوران استان هرمزگان نیز ضمن قدردانی از حمایت های رئیس کل دادگستری استان جهت تحقق اهداف و برنامه های این کانون ، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار