کد خبر: ۹۸۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 03 August 2021

اعضای شورا اجازه ندهند اغراض سیاسی در انتخاب شهردار دخالت داده شود

به گزارش تابناک هرمزگان دکتر مریم پاسالار در یادداشتی برای تابناک نوشت؛ شورای شهر بندرعباس در حالی در این هفته و نهایتا هفته آینده وارد دور ششم خواهد شد که نگاه ویژه ای نسبت به آن وجود دارد؛ قطعا اساسی ترین انتظار مردم از منتخبین شورای ششمین دوره از انتخابات شورای شهر بندرعباس همان شعارهای محوری امروز جامعه است که از مجلس گرفته تا دستگاه قضایی و دولت به دنبال آن هستند؛ مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت، تحول گرایی و کارآمدی!
این چند مولفه مهم اگر به دور از اغراض سیاسی و نگاه به پدرخوانده های صحنه گردان باشد می تواند تحولی شگرف را در جامعه ایجاد کند که مردم را نسبت به به دست آوردن آن چیزهایی که تاکنون از آن گلایه داشتند امیدوار کند.
قطعا مهم ترین رزم شورایی ها در دوره ششم که نقطه عطف انتظارات امیدوارانه یا ناامیدی خواهد بود در بحث انتخاب شهردار است...
عملکرد اعضای جوان شورای شهر بندرعباس که همه داعیه دار پاکدستی، شفافیت، استقلال هستند در انتخاب شهردار گام اول برای روشن ساختن مسیر 4 ساله خواهد بود.
شورایی ها که از همین ابتدای کار کت و شلوار پشت میز نشینی را از تن به در کرده و گروهی در بین مردم جهت بررسی مشکلات و انتظاراتشان تردد می کنند باید بدانند که انتخاب شهردار گام اول و خشت اول کار آن ها خواهد بود و برای جلوگیری از کج شدن دیوار شورا باید میخ اول را محکم بکوبند!

قطعا حامیان محترم اعضا، جریانات سیاسی، افراد تاثیرگذار، نمایندگان مجلس و حتی اعضای سابق شورا تلاش خواهند کرد که بر روی انتخاب شهردار شهری با بیش از هزار میلیارد بودجه تاثیرگذار باشند اما نمایندگان پارلمان شهری باید خود را در پیشگاه خداوند متعال مردم مسئول بدانند نه این افرادی که هر کدام به نحوی و در برهه ای فرصت برای بهبود اوضاع و تحول داشته اند و از آن درست استفاده نکرده اند.
شورای ششم باید ریل گذاری غلط دهه های گذشته شهرداری بندرعباس را اول با انتخاب صحیح شهرداری مدیر، مدبر، متخصص، کارآمد، پاکدست، فساد ستیز و با تقوا؛ دوم با اصلاح رویه های دارای راه فرار در شهرداری و سوم با نظارت قوی بر عملکرد شهرداری بندرعباس و مناطق و نواحی و سازمان های تحت امرش اصلاح کند در غیر این صورت چنانچه این شورا هم رویه پیشینیان را در پی بگیرد بندرعباس به مانند کویری خواهد شد که هر چه آب در آن بریزی بدون راندمان مثبت در خود می بلعد!
به گزارش تابناک هرمزگان مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر بندرعباس روز پنجشنبه در فرمانداری بندرعباس برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار