یک کارشناس مسائل اقتصادی، حمایت از تولید را راه نجات اقتصاد کشور در دولت آینده دانست.
کد خبر: ۹۸۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 02 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر محمدباقر نجفی حمایت از تولید را مهمترین اولویتی عنوان کرد که دولت آینده باید در حوزه اقتصاد مدنظر قرار دهد و افزود: باید فشارهایی که به بخش تولید وارد می‌شود را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه طی سالیان اخیر همواره موانع داخلی پیش روی تولید کشور وجود داشته، خاطرنشان کرد: در ۱۶ سال گذشته تحریم‌های خارجی نیز به صورت آگاهانه تولید ملی را نشانه رفته است.

نجفی نتیجه موانع داخلی و تحریم‌های خارجی پیش روی تولید را تضعیف این بخش و به دنبال آن بالا رفتن نرخ بیکاری و کاهش اشتغال، گسترش فقر، بالا رفتن شاخص فلاکت و ... عنوان کرد.

وی با بیان اینکه منشا تمام مشکلات اقتصادی که امروز در کشور با آن مواجهیم بی تفاوتی نسبت به تولید است، تاکید کرد: اگر دولت آینده بخواهد این مشکلات را حل کند، باید بر حمایت از تولید متمرکز شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ثبات قوانین و مقررات مرتبط با تولید، در نظر گرفتن حمایت‌های ویژه از تولید و جلوگیری از واردات کالاهای لوکس و مصرفی را از دیگر مواردی دانست که برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری باید در دولت آینده مدنظر قرار بگیرد.

نجفی اظهار کرد: وقتی مشکلات حوزه تولید رفع شود، به تبع آن بسیاری از شاخص‌های اقتصادی دیگر نیز اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تقویت تولید شاهد ثبات نرخ ارز و جلوگیری از بروز تورم ناشی از گرانی ارز هم خواهیم بود، تاکید کرد: وقتی تولید قوی باشد، نیاز کمتری به واردات داریم که به تبع آن تقاضا برای ارز مورد نیاز واردات نیز کاهش می‌یابد.

نجفی با بیان اینکه امروز کشورهای پیشرفته دنیا بر تولید فناورانه متمرکز شده‌اند، افزود: ما هم در کشور باید به سمت حمایت از تولیدات فناورانه و دانش بنیان برویم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار