یک جوان 25 ساله هنگام متوقف کردن وسیله نقلیه اش توسط عوامل پلیس راهور در چهار راه تختی شهر همدان اقدام به آتش کشیدن موتورسیکلت خود کرد.
کد خبر: ۹۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 21 September 2015
یک جوان 25 ساله هنگام متوقف کردن وسیله نقلیه اش توسط عوامل پلیس راهور در چهار راه تختی شهر همدان اقدام به آتش کشیدن موتورسیکلت خود کرد.

به گزارش ایرنا؛رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طبق روال روزهای گذشته تیمی از پلیس راهور به منظور برخورد با تخلفات حادثه ساز و موتورسواران متخلف در چهار راه تختی شهر همدان مستقر شدند.

سرهنگ حسین طلایی افزود: ماموران راهور هنگام انجام ماموریت وسیله نقلیه یک موتور سوار را به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی متوقف کردند.

وی یادآوری کرد: طبق ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک و استفاده نکردن از کلاه ایمنی تخلف محسوب می شود.

وی اضافه کرد: طبق این قانون ماموران راهور موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

رییس پلیس راهور استان همدان بیان کرد: بر این اساس ماموران راهور در حال انجام قانون بودند که مالک موتورسیکلت بدون توجه به نوع تخلف به قانون تمکین نکرده و وسیله نقلیه خود را آتش زد.

سرهنگ طلایی افزود: تلاش عوامل پلیس راهور برای مهار آتش نتیجه نداد و این وسیله نقلیه هر چند بطور کامل سوخت ولی در نهایت با تلاش تیم های آتش نشانی خاموش شد.

وی گفت: سرنشین این موتورسیکلت به علت درگیر شدن با ماموران راهور، ایجاد وقفه در انجام ماموریت و بر هم زدن نظم جامعه با آتش زدن موتورسیکلت دستگیر و تحویل مقامات انتظامی شد.

وی تاکید کرد: هدف پلیس راهور از اجرای طرحهای مختلف ترافیکی حفظ جان شهروندان است چون دارندگان موتورسیکلت سهم زیادی در میزان مجروحان و متوفیان سوانح رانندگی دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان توضیح داد: در پنج ماهه سالجاری 19 سرنشین موتورسیکلت در سوانح درون شهری جان باخته و 397 نفر مجروح شدند که این آمار به ترتیب 19 و 128 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ طلایی افزود: 62 درصد از علت مرگ و میر سرنشینان موتورسیکلت استفاده نکردن از کلاه ایمنی هنگام بروز سوانح رانندگی و وارد شدن ضربه به قسمت سر است.

وی توصیه کرد: دارندگان موتورسیکلت هنگام استفاده از این وسیله نقلیه از تجهیزات ایمنی مورد نیاز استفاده کرده تا هنگام بروز سانحه دچار خسارتهای جانی و مالی غیرقابل جبران نشوند.

وی همچنین از خانواده ها خواست بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و از خرید و در اختیار قرار دادن موتورسیکلت به افراد فاقد گواهینامه پرهیز کنند.

وی از دارندگان موتورسیکلت درخواست کرد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در کاهش آمار سوانح یاری دهند.

بیش از 220 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان همدان تردد دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار