نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضابطه‌مند کردن فضای مجازی امری ضروری است و باید حیطه فعالیت و حضور هر شخص در این فضا مشخص شود.
کد خبر: ۹۸۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 31 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان با بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی گفت: بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی کمک می‌کند تا این طرح در فضای تخصصی‌تر و کارشناسانه‌تر و به دور از هر گونه رفتار احساسی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی افزود: مصوبات کمیسیون تخصصی طبق اصل 85 قانون اساسی قوانین آزمایشی است و دائمی نیست و ما می‌توانیم در زمان اجرای آزمایشی این قانون اشکالات آن را شناخته و در قانون دائمی رفع کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضابطه‌مند کردن فضای مجازی امری ضروری است و باید حیطه فعالیت و حضور هر شخص در این فضا مشخص شود.

قادری خاطرنشان کرد: بی‌ضابطه بودن فضای مجازی به نفع کسانی است که گرچه عده‌ای قلیل هستند اما به دنبال سوء استفاده از این فضا هستند و اکثریت مردم که فعالیت سالمی در این فضا دارند، از تعرض سوء استفاده‌کنندگان در فضای بی‌قانونی موجود مصون نیستند.

وی افزود: طبیعی است که در فضای موجود که قانون و ضابطه مشخصی بر فضای مجازی حاکم نیست تخلفات و کلاهبرداری‌های مالی صورت گیرد و علاوه بر این ما شاهد فعالیت گروه‌های تروریستی در این فضا هم باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اما با قانون‌مند شدن و ضابطه‌مند شدن فضای مجازی علاوه بر اینکه حیطه فعالیت هر شخص مشخص می‌شود از تعرض سوء استفاده‌کنندگان به دیگران جلوگیری به عمل می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار