کد خبر: ۹۸۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 25 July 2021
اعضای شورای اسلامی شهر ملایر به عنوان منتخبین مردم در پارلمان شهری، بر اساس وظایفی که قانون برایشان مشخص کرده این روز‌ها به دنبال تعیین تکلیف وضعیت شهردار ملایر هستند.

با اینکه از حیث نحوه انتخاب و میزان رای منتخبین ، نقد‌هایی وجود دارد که باید در زمان دیگری به آن پرداخته شود، ولی این از اختیارات اعضای شوراست که با شهردار فعلی به توافق برسند یا فرد دیگر را برای تصدی این مسئولیت مهم خدمات رسان شهری انتخاب کنند.

شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی که با تمامی شهروندان و ادارات شهر در تعامل است، از جایگاه ویژه‌ای در شهر برخوردار بوده و همین موقعیت ویژه می‌طلبد که متولی آن هم شخص ویژه‌ای باشد.

امیدواریم دوستان شورا که با اعتماد شهروندان بر این منصب تکیه زده اند، نکات زیر را مد نطر قرار دهند:

۱. جناحی فکر نکنید:
جناح بندی در شورا آفتی بزرگ است که مرگ زودرس را به ارمغان می‌آورد، جناح بندی فقط نگاه‌های سیاسی اعضا یا حامیان آن‌ها نیست و می‌تواند جنبه اقتصادی، صنفی، قبیله‌ای و... داشته باشد.

۲. با تجربه انتخاب کنید :
شهرداری که مراحل مختلف شغلی خصوصا در بخش‌های مختلف شهرداری را طی کرده و با فنون و رموز کار آشنا باشد بهتر، دقیق‌تر و کم هزینه‌تر می‌تواند خدمات رسانی کند.

۳. پاکدست باشد:
 امروزه یکی از آفت‌های مهم شهرداری‌ها و شورا‌ها که باسمه آشیل شورا محسوب می‌شود، مشکلات مرتبط با حیف و میل بیت المال ، زدو بند ، ریزه خواری ، منفعت طلبی ، توجه به منافع فردی و... می‌باشد.
 
 بیلان کار شهردار فعلی و همکارانش را مرور کنید تا بتوانید با چشمانی باز نسبت به آینده شهر تصمیم گیری کنید و فردا از کم اطلاعی و ندانستن موضوعی مرتبط با برنامه‌های پیش رو، شرمنده مردم نباشید.

میزان بدهی و نقدینگی فعلی، پروژه‌های در حال احداث، محل تامین منابع، وضعیت نیروی انسانی، وضعیت تجهیزات، املاک در اختیار، برنامه‌های پیش رو و.. را دقیق بررسی کنید و صورت جلسه تغییر و تحول بین شهرداران قدیم و جدید را با افتخار منتشر کنید.

٤. همدلی داشته باشید:
 این طبیعی است که هر کدام از شما دارای خاستگاه فکری و سیاسی و اقتصادی خاص خود باشید، ولی حالا که به عنوان منتخب مردم در شورا حضور پیدا کرده اید ۴سال پیش رو را در مسیر همدلی، همکاری، خرد جمعی، امید آفرینی و پیشرفت شهر گام بردارید.

٥. با مردم صادق باشید:
محل کارتان اتاق شیشه‌ای باشد. هم برای آنان که به شما رأی داده و چشم انتظار اقدامات شما هستند و هم برای کسانیکه به شورا نگاه منفی دارند.

 ٦. اصحاب رسانه همچون ادوار قبل به عنوان سخنگوی مردم و رابط شهروندان و شورا آمادگی دارد تا نسبت به بیان خواسته‌های مردم و انتشار عملکرد شورا و شهرداری همراه شورا باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار