رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: ستاد نماز جمعه شیراز به مناسبت عید غدیر در طرح بزرگ اطعام غدیر ۱۱۰ هزار پرس غذا در سراسر استان فارس توزیع می‌کند.
کد خبر: ۹۸۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 25 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد فخارزاده رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص اهمیت اطعام مومن در روز عید غدیر، گفت: امسال در ستاد نماز جمعه شیراز طرحی را آماده کرده ایم به عنوان طرح ۱۴۳۲ که با گذشت یک هزار و ۴۳۲ سال از واقعه غدیر طرح بزرگ اطعام غدیر را ساماندهی می‌کنیم تا در روز عید غدیر، ۱۱۰ هزار پرس غذا بین مومنان و ارادتمندان به حضرت امیرالمومنین (ع) در سراسر استان فارس توزیع شود.

او افزود: ۱۴ هزار پرس غذا را ویژه شهر شیراز در نظر گرفته ایم که بین نیازمندان و ارادتمندان به حضرت امیرالمومنین (ع) توزیع خواهد شد.

فخارزاده بیان کرد: خیران استان می‌توانند در برگزاری این طرح اطعام شرکت کنند و استانی بودن از ویژگی‌های طرح است که از ظرفیت‌های درون استانی برای آن استفاده می‌شود.

او با اشاره به پویش مردمی "هر خانواده یک پرس غذا برای نیازمندان"، بیان کرد: هر خانواده با مبلغ ۲۵ هزار تومان می‌تواند در این طرح سهیم شود تا در روز عید سعید غدیر اطعامی در اختیار نیازمندان قرار بدهند.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز افزود: ویژه برنامه‌ای را برای روز عید غدیر در مسجد جامع شهدا ساماندهی شده که نقش موثری در فرهنگ سازی برای شناخت معنویات غدیر دارد.

او با یاد کردن از ائمه جمعه شیراز گفت: از ائمه جمعه سابق شهر شیراز معلم اخلاق و مهذب نفوس شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب، حضرت آیت الله حائری شیرازی و حضرت آیت الله ایمانی می‌توان یاد کرد که در خطه پهناور استان فارس ایفای نقش کرده اند و اکنون نیز آیت الله لطف الله دژکام در این جایگاه ارزشمند ایفای نقش می‌کنند.

فخارزاده ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز را خدمتگزار مومنین و نمازگزاران دانست و عنوان کرد: ستاد نماز جمعه منحصر به روز جمعه نیست و در طول هفته ما در خدمت نمازگزاران هستیم و پرسنل خدوم و افتخاری با ۱۵ نفر پرسنل اداری بدون هیچگونه چشم داشت در حوزه نماز جمعه در طول هفته فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: در حوزه ستاد نمازجمعه برنامه محوری مورد توجه قرار گرفته و اولین کار شمای کلی و تصویر کلی از برنامه پنج ساله نماز جمعه شیراز را تدوین کردیم و به تناسب برش برنامه‌ای یک ساله ساماندهی شده و برای امسال ستاد برگزاری شیراز بالغ بر ۶ میلیارد تومان ساماندهی و برنامه ریزی شده است.

فخارزاده تاکید کرد: در حوزه نمازجمعه هیچگونه ردیف بودجه دولتی نداریم و به دولت وابسته نیستیم و منابع مالی متکی به خیرین گرامی و نمازگزاران است اگر توفیقی حاصل شده به برکت این کمک‌ها است و این ستاد همواره مناسبت‌های ملی و مذهبی را برگزار می‌کند.

او اعلام کرد: ستاد نماز جمعه شیراز در سال ۹۹ در اوج شیوع کرونا هفت رزمایش مواسات و همدلی برگزار کرد و با کمک خیران و مردم و بدون هزینه‌های دولتی ۱۹ هزار و ۷۴۵ بسته معیشتی را با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برنامه‌ریزی کردیم.

فخارزاده تصریح کرد: در ۱۱۰ دستگاه‌های اداری سفیران نماز جمعه را ساماندهی کردیم و در سال ۱۴۰۰ برای مساجد ۴۰۰ مسجد و حسینیه شیراز و فضا‌های آموزشی به دنبال به کارگیری سفیران نماز جمعه هستیم.

برچسب ها: توزیع ، غذای گرم ، عید غدیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار