زنگ خطر سلامتی دانش آموزان مازندرانی به صدا در آمد؛
حدود 50 درصد دانش آموزان استان حداقل به یکی از ناهنجاری های اسکلتی مبتلا هستند.دانش آموزان دختر مازندرانی همچنان با فقر آهن و کمبود ویتامین D و دانش آموزان پسر نیز با فقر ویتامین D مواجه هستند.
کد خبر: ۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ 03 March 2015
تابناک مازندران:یکی از مشکلات دانش آموزان بیشتر مناطق کشور ناهنجاری های قامتی و اسکلتی می باشد که از آن رنج می برند.در این بین مشکلات دانش آموزان دختر بیشتر از پسران است که علت اصلی آن بی تحرکی آنها می باشد .
آنچه مسلم است زندگی ماشینی امروزه ، عدم فعالیت مناسب، زندگی در آپارتمان ، دوری از ورزش و مشغول شدن به بازی های رایانه ای و .. باعث شده که فرزندان امروز آنچنان که باید و شاید به ورزش و تحرک نپردازند که از همین منظر مشکلات بسیار زیادی برای آنها در آینده بوجود بیاید .
سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص ناهنجاری های اسکلتی دانش آموزان گفت: حدود 50 درصد دانش آموزان استان حداقل به یکی از ناهنجاری های اسکلتی مبتلا هستند .
وی ادامه داد: دانش آموزان دختر مازندرانی همچنان با فقر آهن و کمبود ویتامین D و دانش آموزان پسر نیز با فقر ویتامین D مواجه هستند .
وی با هشدار اینکه این دانش آموزان به علت نداشتن فعالیت های بدنی و تحرک کم با تهدید جدی بیماری های پرفشار خونی؛ بالا رفتن چربی خون و چاقی روبرو خواهند شد تصریح کرد: اجرای طرح غربالگری ناهنجاری اسکلتی در مدارس 12 شهرستان مازندران در مقطع ابتدایی اجرا می شود .
خاطر نشان می شود: ناهنجاری های اسکلتی شایع شامل افتادگی شانه ، گودی کمر ، پشت قوزی ، پای پرانتزی و صاف بودن کف پا می باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار