مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت:با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۳ میلیار ریال، پایگاه پژوهشی محوطه تاریخی سیروان مرمت شد.
کد خبر: ۹۸۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 22 July 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده افزود: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۳ میلیار ریال، پایگاه پژوهشی محوطه تاریخی سیروان مرمت شد.

 وی گفت: با ایجاد این پایگاه پژوهشی ملی علاوه بر حفاظت بیشتر از شهرتاریخی سیروان، زمینه فعالیت‌های پژوهشی و احیای بافت تاریخی این اثر ارزشمند فراهم شده است.

شنبه‌زاده مطرح کرد: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان و دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان سیروان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهر‌های مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است. سبک بنا، نوع طاق و نوع مصالح ساختمان‌های باقی مانده از سیمره با بنا‌های سیروان تقریباً یکی است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار