اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 23 تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 14 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/4/1400 تقدیم حضور می گردد.

سقف سنوات مجاز تحصيل براي دانش آموزان و دانشجويان دارای معافیت تحصیلی
معاون وظيفه عمومي استان مازندران با اشاره به مواد قانونی خدمت وظیفه عمومی به تشریح سقف سنوات مجاز تحصيل براي دانش آموزان و دانشجويان دارای معافیت تحصیلی پرداخت .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کریم پور" با اعلام این خبر، گفت: برابر ماده 32 و33 قانون خدمت وظيفه عمومي، سقف سنوات مجاز تحصيل براي دانش آموزان ودانشجويان که از معافيت تحصيلي بهره مند مي شوند برابر مقاطع تحصیلی متفاوت است .
وی تصریح کرد: کليه دانش آموزان به شرط تحصيل حضوري و مستمر حداکثر تا پايان20 سالگي مجاز به تحصيل هستند و سقف سنوات اوليه تحصيل براي دانشجويان متناسب با مقطع تحصيلي است .
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: سقف سنوات مجاز تحصیل برای دانشجويان دارای معافیت تحصیلی در مقطع کارداني2 و نیم سال، مقطع کارشناسي ناپيوسته و کارشناسي ارشد ناپيوسته 3 سال، مقطع کارشناسي پيوسته 5 سال، مقطع دکتري ناپيوسته 6 سال و مقطع دکتري پيوسته 8 سال است.
سرهنگ محمدرضاکريم پور، افزود: به استناد ماده 13 آئين نامه اجرايي معافيت تحصيلي، طلاب، دانش آموزان و دانشجويان حسب مورد حداکثر ظرف يک سال از تاريخ اتمام تحصيل در فرصت قانوني باید خود را برای رسيدگي به وضعيت مشموليت معرفي کنند.

----------------------------------------------

کشف 40 فقره سرقت در آمل
جانشین انتظامی استان مازندران از انهدام باند 3 نفره سارقان حرفه ای و کشف 40 فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات خبر داد.
سرهنگ سید موسی حسینی در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی شهرستان آمل درپی دریافت خبر وقوع سرقتهای متعدد سیم و کابل برق و مخابرات ،بررسی موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.
وی از شناسایی 3 سارق حرفه ای سیم و کابل های برق خبر داد و افزود :ماموران انتظامی آمل پس از هماهنگی مرجع قضائی متهمان را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد : ماموران انتظامی آمل در بازجویی از متهمان به راز 40 فقره سرقت سیم برق و کابل های برق و مخابرات پی بردند.
سرهنگی حسینی با اشاره به اینکه ماموران سارقان را با تشکیل پرونده به مراجع قضائي و سپس به زندان معرفی کردند،خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و نیاز به فوریتهای پلیسی می توانند با سامانه 110 تماس بگیرند.

----------------------------------------------

دستگیری155 سارق در چهاردهمین مرحله از طرح امنیت محله محور در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای چهاردهمین مرحله طرح محله محور و دستگیری 155 سارق توسط کلانتری ها و پاسگاه استان خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری " در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی چهاردهمین طرح محله محور توسط کلانتری و پاسگاه های سطح استان به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: در اجرای این طرح که به مدت 3 روز و در سطح استان به اجرا در آمد ماموران موفق به دستگیری 155 سارق و کشف 237 فقره سرقت در این استان شدند.
سرهنگ جعفری تصریح کرد: در طرح مذکور 44 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و 3 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
جعفری از پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری 123 معتاد متجاهر نیز خبر داد و گفت: توقیف 147 خودرو و 38 موتور سیکلت و همچنین دستگیری 113 نفر با جرائم مختلف از دیگر دستاوردهای ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان در این طرح بوده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پايان با اشاره به اینکه ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان، شبانه روز در حال تامین امنیت جامعه هستند تاکید کرد : برخورد با مخلان نظم و امنيت و ارتقا امنیت اجتماعی شهروندان در چارچوب و ساختار قانوني از اولويت مهم پليس به شمار مي ‌آيد.

----------------------------------------------

دستگیری سارق سیم برق شبکه های توزیع در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه ای سیم برق از شبکه های توزیع با 20 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت :در پی وقوع سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از تشکیل تیم های اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی سارق حرفه ای در این ارتباط شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان و در یک عملیات ضربتی متهم به همراه یکی از همدستانش که دارای سابقه سرقت نیز بوده است به دام افتادند .
سرهنگ شالیکار در ادامه اظهار داشت: این 2 سارق حرفه ای در تحقیقات تخصصی پلیس به 20 فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانون تحویل مراجع قضائی شدند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی این شهرستان از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

----------------------------------------------

اجرای طرح امنیت محله محوردرشهرستان گلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از کشف 41فقره سرقت در اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "محمودکلوانی"در تشریح این خبر، بیان داشت : در راستاي افزايش احساس امنيت عمومی و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در این شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 34سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .
سرهنگ کلوانی، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 41فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل، سیم برق و...در این شهرستان اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن قدرداني از مشارکت مردم با تاکیدبر افزایش ضریب ایمنی ازشهروندان خواست: هشدارها و آموزش پلیسی را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب راسریعا با پلیس110درمیان بگذارند.

----------------------------------------------

طرح مزایده اقلام فرسوده در مازندران
معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی استان مازندران از طرح مزایده و فروش تجهیزات خودرویی و ترابری در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجتبی عالیشاه در تشریح این خبر، گفت: به منظور تعیین تکلیف اقلام فرسوده و تجهیزات بلااستفاده، طرح فروش خودرو و موتورسیکلت های فرسوده در این استان آغاز شد.
وی افزود: در این طرح که به منظور نوسازی و ارتقاء توان و تحرک ناوگان خودرویی به اجرا گذاشته می شود 78 خودرو ها شامل بنز E وC کلاسیک، ماکسیما اتومات، رنو مگان، پژو 206 ، سمند، وانت تویوتا، سواری نیسان رونیز، وانت نیسان ، وانت فوتون، ون و همچنین تعداد 22 دستگاه انواع موتورسیکلت تریل و هوندا در معرض فروش قرار گرفته است.
معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: کسانی که تمایل به شرکت در این مزایده را دارند می توانند تا 28 تیرماه برای بازدید از ساعت 8 صبح تا 4 عصر به معاونت آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی استان مراجعه کنند.

----------------------------------------------

دستگیری باند سرقت منزل در نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگيري باند سارقان منازل با 8 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ علی داداش تبار در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پليس اظهار داشت: با وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان نور، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران با بررسی های اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
وی در ادامه ، افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند و در بازجویی های انجام شده به 8 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ دادش تبار در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

----------------------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای موتورسیکلت در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 4 سارق حرفه ای موتورسیکلت و 6 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، بررسی موضوع با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .
سرهنگ عنایتی گنجی ، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه مخفیگاه 4 سارق حرفه ای موتورسیکلت ها را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی های قضائی متهمان را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی از آنها 6 فقره سرقت موتورسیکلت را کشف کردند .
وی با اشاره به این که ماموران متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موردمشکوک موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار