در شرایطی که با کمبود برق در کشور رو به ‌رو هستیم شب ‌ها ادارت و نهادها و صد البته بانک‌ های البرز با روشن گذاشتن چراغ ‌های خود اصول مصرف را زیر پا گذاشته اند.
کد خبر: ۹۷۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 10 July 2021
چراغانی کردن ادارات و بانک ‌ها در شب/دهن کجی ادارات استان البرز به بحران قطعی برق در کشور
به گزارش «تابناک البرز» این روزها قطعی برق در بسیاری از استان ‌ها و قطعی آب در برخی استان ‌ها موجب شده تا مشکلاتی برای مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شود.
صرف نظر از دلیل اصلی قطعی برق در کشور که کارشناسان نظرات مختلفی را بیان می‌کنند، مصرف برق و آب در کشورمان بسیار بیشتر از نُرم آن در کشورهای دیگر است و در واقع مردم ایران در این زمینه زیاده‌ روی و اسراف می‌کنند.
اینکه بر اساس نظرات کارشناسان قیمت برق و آب هم در کشور برای مصرف کننده بسیار پایین است و همین امر باعث شده تا سرانه مصرف در کشور بالا باشد نیز سخن کاملا درستی است.
اما در این میان هدف ما قیمت و سرانه مصرف برق و یا آب نیست بلکه نحوه صحیح مصرف از سوی نهادهای دولتی و سازمان‌ ها و بانکهاست، مصرفی که نه تنها صحیح نیست بلکه بسیار هم ناصحیح خواهد بود.
در چنین شرایطی که با کمبود برق در کشور رو به ‌رو هستیم شب ‌ها ادارت و نهادها و صد البته بانک‌های البرز با روشن گذاشتن چراغ ‌های خود اصول مصرف را زیر پا گذاشته و به پیام ‌هایی که این روزها از سوی مسئولان برای مصرف درست و صحیح و صرفه ‌جویی مخابره می ‌شود، دهن‌ کجی می‌کنند.
در چنین شرایطی که کشور درگیر بسیاری از مشکلات است و قطعی برق نیز آن را دو چندان کرده و اقتصاد و فعالیت بسیاری از صنوف که کارشان بسته به برق است را با مشکل رو به ‌رو کرده است باید همه دستگاه‌ها و نهادها نیز در این زمینه وارد عمل شده و نسبت به مصرف درست اقدام کنند.
البته شاید روشن گذاشتن برخی چراغ‌ ها برای بانک‌ ها و ادارات واجب و امنیتی باشد اما چراغانی کردن ادارات و بانک ‌ها در شب جز مصرف نادرست و اسراف معنی دیگری نخواهد داشت و باید دستگاه‌ های متولی و مسئول با خاطیان برخورد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار