مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی سه مکان برای ایجاد پایگاه آتش‌نشانی در محدوده بازار تاریخی اصفهان برای پیشگیری و کنترل آتش سوزی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 30 June 2021

منصور شیشه‌فروش افزود: به این منظور قرار شد که شهرداری نسبت به تملک سه مکان در این منطقه و استقرار تجهیزات و ملزومات آتش‌نشانی و کنترل حریق براساس دستورالعمل جلسه ایمنی بازار و ابنیه تاریخی اصفهان اقدام کند.

وی اظهار داشت: حدود هشت هزار واحد صنفی در هشت کیلومتر از محور بازار تاریخی اصفهان استقرار دارند که  شامل ۴۴ صنف و اتحادیه هستند و ۱۱۹ انبار متعلق به مشاغل مختلف در این محدوده تاریخی  وجود دارد.

وی ادامه داد: مقرر شد ایستگاه پست برق در این نقطه پیش بینی و  احداث شود تا برای ایمن‌سازی شبکه‌های برق فرسوده و آموزش کسبه اقدام شود؛ همچنین شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک موظف شدند تا موضوع تسهیل تردد خودروهای امدادی را با رفع سد معبر و ساماندهی مسیر ورودی بازار در دستور کار قرار دهند.

وی مکان یابی برای نصب جعبه‌ها و شیرهای آتش‌نشانی در مناطق مختلف بازار توسط شهرداری و با همکاری میراث فرهنگی را از دیگر تصمیمات برای پیشگیری و کنترل حریق در بازار تاریخی اصفهان عنوان کرد و افزود:  بازرسی و نظارت اتاق اصناف نیز موظف است تا نسبت به آموزش تمامی صنوف در برابر حوادث و مخاطراتی که در بازار تاریخی اصفهان وجود دارد با همکاری آتش نشانی و بازدید از صنوف پرخطر در این مکان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی شهرداری اصفهان برای ارزیابی و شناسایی و مدیریت حریق در بناهای تاریخی با همکاری دانشگاه اصفهان پیگیری می‌شود.

شیشه‌فروش افزود: طرح مطالعاتی دیگری با عنوان طرح جامع ایمنی میدان امام و بازار تاریخی اصفهان با همکاری میراث فرهنگی و دانشگاه اصفهان و با هدف پیگیری و کنترل حریق و حادثه در بناهای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار