رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به سلامت فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان، از تشکیل چهار پرونده تخلف در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 22 June 2021

حجت الاسلام حسین کثیرلو در نشستی خبری با اشاره به اینکه پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: حدود ۱۰۰ فقره دستگیری در روز رای‌گیری در سطح استان اردبیل داشتیم که بیشتر موارد همان روز بدون تشکیل پرونده و پس از مدتی نگهداری افراد در کلانتری یا دادگستری با تذکر و یا تعهد ختم شد.
وی افزود: برگزاری انتخاباتی با این گستره بزرگ شامل سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نتیجه زحمات ستاد پیشگیری از تخلف‌های انتخاباتی است که در سال‌های گذشته برای رصد و پیگیری موضوع تشکیل شد و در نتیجه با همت اعضای این ستاد تخلف‌ها در انتخابات به حداقل رسید و تخلف عمده و آنچنانی وجود نداشت.
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: نمونه اجرایی طرحی که در این راستا مختص اردبیل بود، دادستانی با تشکیل ۱۷ تیم قضایی به تناسب هر کلانتری در حال گشت‌زنی در سطح شهر و حوزه‌های رای‌گیری بودند که این حضور میدانی همکاران قضایی از بسیاری تخلف‌ها جلوگیری کرد و در مواردی کار با تذکری ساده ادامه یافت.
وی با تشکر از هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، نیرو‌های انتظامی و امنیتی اظهار کرد: باید از مردم ولایتمدار که به سخنان مقام معظم رهبری لبیک گفتند قدردانی ویژه داشت، زیرا در شرایطی که دشمن و رسانه‌های بیگانه پیگیر بودند تا مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند؛ مشارکت خوبی را به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام کثیرلو اضافه کرد: میزان مشارکت انتخاباتی در استان اردبیل خوب و در حد ۵۵ درصد بود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل با مشارکت بیش از ۵۴۲ هزار نفر از واجدان شرایط رای روز جمعه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار