کد خبر: ۹۷۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 15 June 2021
سر فصل برنامه‌ها

۱_ افزایش نشاط اجتماعی از طریق ایجاد اماکن ورزشی و فرهنگی برای بانوان و جوانان و ارائه برنامه‌های فرهنگی موثر و مشارکت دادن شهروندان در تصمیم گیری مسائل شهری در راستای ارتقاء نشاط اجتماعی.

۲. پیگیری و رسیدگی به پروژه‌های نیمه تمام موثر شهری، مانند (تقاطع غیر هم سطح و پل شهید همدانی) و ساماندهی میدان بار.

۳. توسعه و فعال کردن فرهنگسرا‌ها و تلفیق این فرهنگسرا‌ها با اماکن مذهبی مانند مساجد برای هم افزایی و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهروندان.

۳. حمایت از زوج‌های جوان، به طور مثال برای ساخت مسکن با دادن تخفیف و یا کم کردن عوارض و تخفیف در جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ از طریق شهرداری جهت تشویق جوانان به امر ازدواج.

۴. توجه به مسائل محیط زیستی ایجاد و توسعه کمربند سبز در حاشیه شهر - افزایش سرانه فضای سبز - راه اندازی سیستم نوین بازیافت زباله و به کارگیری تجهیزات و روش‌های نوین در جهت دفع زباله‌های شهری.

۵. توجه به صنعت گردشگری به عنوان اولویت برتر به لحاظ اینکه محور توسعه استان در صنعت گردشگری قرار داده شده برنامه بنده در این بخش بخش ویژه و کارشناسی شده است.

۶. ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری از طریق ایجاد شرکت‌های خدماتی که توان رقابت با بخش‌های خصوصی را داشته باشد و در نهایت درآمد شهری از طریق عوارض کاهش و با فعالیت این شرکت‌ها به سمت درآمد پایدار حرکت کنیم و درآمد پایدار نباید هزینه اضافی به مردم تحمیل کند.

۷. بهبود حقوق شهروندی به طوریکه حقوق مردم از سوی شهرداری کاملاً حفظ شود به طور مثال قوه قضاییه مشاورانی را در جهت راهنمایی و کمک به مشکلات مردم در دادسرا‌ها مستقر کرده که مراجعین را راهنمایی کرده و از سردر گمی و سرگردانی در راهرو‌های مراجع قضایی جلوی گیری میکنند، که شهرداری هم می‌تواند مشاورانی در حوزه‌های مختلف داشته باشد تا مردم با مراجعه به این مشاوره‌ها با صرف کمترین هزینه و زمان، با کمترین بروکراسی به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

۸. تهیه سند چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه مدیریت شهری، پیگیری و ایجاد اتاق فکر قوی متشکل از جوانان خوش فکر و خوش ایده همدانی.

۹. بهبود خدمات شهری و افزایش جایگاه‌های سوخت سی ان جی و حمایت از سوخت پاک.

۱۰. اصلاح ورودی‌های شهر، بهبود سامانه حمل و نقل و پیگیری نوسازی ناوگان درون شهری و توزیع متوازن این خدمات در همه مناطق.

 ۱۱_ ایجاد صندوق پس انداز و سرمایه گذاری برای کارکنان شهرداری.

 ۱۲_ ترویج فرهنگ ورزش صبحگاهی با همکاری سازمان‌های مربوطه و استفاده از اماکن متعلق به شهرداری برای ایجاد فضای بازی و ورزشی به صورت محصور شده در پارک‌ها برای حفظ امنیت کودکان.

۱۳_ ایجاد شرکت تعاونی‌های مختلف شهری برای تعامل با مراکز علمی و استفاده از ایده‌های علمی و اقتصادی و به کار گیری جوانان و افرادی که ایده‌های اقتصادی دارند.

۱۴_ مشارکت دادن مردم در تصمیمات شورا با گرفتن مشاور‌های جوان و خلاق، با همکاری مراکز علمی، حوزوی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، اساتید و پزشکان، در واقع ایجاد «شورای درون شورایی».

۱۵_ ایجاد اتاق «اقتصاد شهر» در شهرداری همدان با حضور متخصصان تجربی و حرفه‌ای و ارائه مشاوره به مراکز اقتصادی.

۱۶_ توزیع متوازن امکانات بین شهروندان و یکپارچه دیدن شهر و ارائه خدمات یکسان.

۱۷. قانونمند سازی بازارچه‌های محلی و ایجاد بازارچه محلی در مناطق چهارگانه و ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در مناطق چهارگانه.

۱۸_ارایه برنامه جهت ایجاد و توسعه منطقه توریستی در جاده تویسرکان.

 ۱۹_ ارایه برنامه جهت راه اندازی باغ پرندگان در راستای جذب گردشگر. ایجاد فضا‌هایی برای ورزش تخصصی ویژه بانوان.

۲۰_ به کارگیری پیمانکاران بومی متخصص در پروژه‌های عمرانی و تشویق به استفاده از داشته‌ها و استفاده از تولیدات بومی.

۲۱_ راه اندازی بازارچه‌های محلی مخصوص بانوان، جهت اشتغال و ارایه محصولات خانگی.
اینحانب سارا کریمی، به یاری خداوند به عنوان چشم بینای مردم در شورا حضور خواهم داشت و «مطالبه گری» و همچنین «شفافیت» مصوبات و مباحث مالی از شهرداری و شورای شهر از اهم برنامه‌های بنده خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار