مدیرکل دامپزشکی اردبیل:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل با توجه به گرم شدن هوا باید مراقب بیماری تب خطرناک کریمه کنگو باشند تا گرفتار این ویروس خطرناک نشوند.
کد خبر: ۹۷۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 14 June 2021

بهلول تکلوی اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و فعالیت کنه‌ها در مناطق مختلف به ویژه دامداری‌ها و محل پرورش دام علائمی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده که انتظار می‌رود همشهریان در خرید گوشت دقت بیشتری را انجام دهند.

وی راه‌های انتقال این بیماری مشترک انسان و دام را از طریق کشتار غیرمجاز دام و ذبح کنار جاده‌ها اعلام کرد و گفت: باید گوشت ذبح شده به صورت سالم ۲۴ ساعت در یخچال و دمای مناسب نگهداری شود تا بخش عظیمی از بیماری‌ها و ویروس‌های احتمالی از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار به کشتار غیرمجاز دام به ویژه در کنار جاده‌ها و مصرف سریع دام ذبح شده، افزود: علائم بیماری تب کریمه کنگو خونریزی در حیوانات و همچنین تب بالاست که ضرورت دارد قبل از کشتار به این علائم توجه شود تا ویروس به انسان‌ها منتقل نشود.

تکلوی ضرورت مراقبت‌های بهداشتی و همچنین سالم نگه داشتن محل نگهداری دام و پایش روزانه دام‌ها را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: چنانچه موارد بهداشتی مراعات نشود، بخش عظیمی از افراد گرفتار این ویروس خطرناک خواهند شد که حتی برای سلامت انسان نیز مضر و آزاردهنده خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در فصل گرما همشهریان در خرید گوشت از مراکز و قصابی‌های مجاز با کشتار دارای مهر دامپزشکی اقدام به خرید بکنند تا کشتار غیرمجاز زمینه افزایش برخی بیماری‌ها به ویژه تب کریمه کنگو را افزایش ندهد.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار