طی شبانه روز گذشته ؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ادامه روند کاهشی مبتلایان و بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های سمنان خبر داد و  گفت: طی شبانه‌روز گذشته 12 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.
کد خبر: ۹۶۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 02 June 2021

بیمارستان‌های سمنان برای مقابله با کرونا آماده هستند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۷ هزار و 244 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند و علاوه بر این ۲۰ هزار و 800 بیمار نیز در شهرستان‌های ۶گانه تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی  اضافه کرد: از 10 الی 11 خرداد ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دوازده بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۶ هزار و 444 نفر رسیده است .

نوید دانایی تصریح کرد:  ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و 509 نفر رسید. 

دانایی همچنین با اشاره به سفر تیم ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور نظارت و ارزیابی نحوه روند اجرای فرایندهای جذب توریسم سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: نظارت، شناسایی و احصاء نقاط ضعف و قوت و مراحل اجرایی فرایندها در بیمارستان‌ها، ارائه بازخورد و اطمینان از بهره برداری بهینه منابع اختصاص یافته، از جمله اهداف بازدید تیم ارزیاب وزارتخانه از علوم پزشکی سمنان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان افزود: جذب توریسم در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان سخت تر از سایر شهرها است زیرا استان سمنان جز شهرهای زیارتی و سیاحتی جذاب در بحث توریسم محسوب نمی‌شود و لذا ما باید تلاش کنیم با ارتقای بیش از بیش کیفیت خدمات درمانی، بستر لازم برای رونق بیشتر توریسم سلامت را در استان فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از همراهی و همکاری جامعه دانشگاهی استان با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان یک ویژگی برجسته در بخش سلامت استان سمنان، نام برد و اظهار کرد:  بی‌تردید این ارتباط موثر در کنار تعامل خوب دستگاه های اجرایی با حوزه سلامت به جذب توریسم سلامت در استان کمک می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار