بهروزی گفت: چنانچه شهروندان فقط ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند از تنش آبی پیش رو عبور خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۶۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 30 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز به تشریح وضعیت تامین و توزیع آب شهرستان شیراز پرداخت و اظهار داشت : با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی اقدامات موثری برای عبور از فصل گرم پیش رو انجام شده است ولی الزام رعایت مدیریت مصرف و صرفه جویی ۱۰ درصدی شهروندان در مصرف آب می‌تواند در کنار این اقدامات شیراز را از تابستان پرتنش امسال عبور دهد.

بهمن بهروزی اقدامات انجام شده شرکت آبفای شیراز در زمینه افزایش ظرفیت تولید و انتقال آب را برای مقابله با تنش آبی در سال ۱۴۰۰ را بیان کرد و افزود: با افزایش ظرفیت تولیدآب سعی شده است مقداری از این تنش آبی کاسته شود، حفر و تجهیز چاه‌های جدید به تعداد ۱۶ حلقه ، مهندسی مجدد و بهسازی چاه ها به تعداد ۲۱ حلقه از جمله اقداماتی است که برای افزایش تولید آب صورت گرفته است.

وی همچنین به افزایش ظرفیت انتقال آب اشاره کرد و گفت: احداث خط انتقال دوکوهک به معالی آباد به طول ۱۶هزار و ۵۰۰ متر ، احداث خط ورودی به مخزن دراک به طول ۷۰۰ متر، احداث خط انتقال چاه های آب زنگی به طول ۲ هزار و ۴۰۰ متر ، احداث خط انتقال تپه کاج صدرا به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر و احداث خط انتقال چاه محراب به طول ۵ هزار و ۲۰۰ متر از جمله اقدامات دراین بخش است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز در ادامه به تامین آب با فشار متناسب با احداث ایستگاه پمپاژ برای عبور از تابستان امسال به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ شهرک حافظ ، ایستگاه پمپاژ برف فروشان ، ایستگاه پمپاژ مجتمع های مسکونی مسکن مهر از جمله اقدامات در این بخش است.

بهروزی گفت: چنانچه شهروندان فقط ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند از تنش آبی پیش رو عبور خواهیم کرد.

این مقام مسوول با توصیه هایی به شهروندان در مدیریت مصرف گفت: ایجاد سایه بان ، تعویض بموقع پوشال کولرهای آبی ، همچنین کنترل شناور کولرها و مخازن ذخیره آب برای جلوگیری از نشتی های احتمالی آب و نیز تعبیه مخزن ذخیره آب برای هر واحد مسکونی از اقدامات ضروری هر مشترک برای همکاری در مدیریت مصرف است.



برچسب ها: کم آبی ، صرفه جویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار