استاندار همدان:
استاندار همدان گفت: انتخابات نماد برجسته و عینی مردم سالاری دینی، دموکراسی، جمهوریت و اسلامیت نظام است به نحوی که مقبولیت و محبوبیت نظام در جریان برگزاری انتخابات نمود عینی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۶۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 27 May 2021
سیدسعید شاهرخی در نشست مشترک فرمانداران شهرستان‌ها و عوامل اجرایی ستاد انتخابات استان همدان، اظهار داشت: محبوبیت و مقبولیت نظام در جریان انتخابات نمود پیدا می‌کند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری متعدد انتخابات نشانه ملموس و نماد عینی مردم سالاری دینی و نقش محوری مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا؛ وی با تاکید بر اینکه انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی، اجتماعی باید بدون حاشیه و قانونمند با حضور باشکوه، پرشور و آگاهانه مردم برگزار شود، تصریح کرد: اصل و اساس برگزاری انتخابات به عنوان یک رویداد منحصر به فرد، ایجاد تحول، دگرگونی، پیشرفت، توسعه، دوام و بقای کشور است که در نتیجه امنیت، آرامش و رفاه را برای عموم مردم به دنبال دارد.

استاندار همدان افزود: میزان بهره وری نظام‌های سیاسی و کشور‌ها از انتخابات به میزان مشارکت مردم در این رویداد مهم بستگی دارد و افزایش حضور و مشارکت حداکثری مردم نشانه اُنس، علاقه و مسئولیت پذیری افراد در مسیر توسعه و آبادانی کشور است.

شاهرخی با بیان اینکه ملاک اصلی کار مجریان انتخابات، اجرای مر قانون و زمینه سازی برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای است، گفت: مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات دارای ملزومات و پیش نیاز‌هایی همچون گفت وگوی چهره به چهره و ایجاد انگیزه برای حضور در پای صندوق اخذ رای است.

وی تاکید کرد: تکلیف قانونی و شرعی مجریان و دست اندرکاران انتخابات، برگزاری این رویداد مهم و ملی منطبق بر ضوابط و مقررات و همچنین حفاظت و صیانت از رای و نظر مردم است.

استاندار همدان از فرمانداران شهرستان‌های تابعه خواست تا ۲۸ خرداد، روند و فرایند برگزاری انتخابات را با دقت و ظرافت مرور و اجرا کنند چراکه وجود کوچکترین سستی و ضعف در مسیر اجرای کار پذیرفتنی نیست.

شاهرخی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری و همراهی کامل با ستاد انتخابات هستند، اظهار داشت: فرمانداران اشخاص توانمند و متعهدی را به عنوان نمایندگان خود در این فرایند انتخاب کنند چراکه این افراد به عنوان نماینده دولت و وزارت کشور در شعب و پای صندوق‌های اخذ رای حضور دارند.

وی افزود: براساس قانون نقش نمایندگان فرماندار بسیار مهم و تعیین کننده است به نحوی که تصمیم گیرنده نهایی در محل شعب اخذ رای هستند، این افراد در استقرار اعضای هیات‌های نظارت، اجرایی، نیرو‌های امنیتی و انتظامی و نمایندگان نامزد‌ها مسئولیت مستقیم دارند و باید به گونه‌ای عمل کنند که هیچ تداخل و یا موازی کاری در فرایند اجرا بروز کند.

استاندار همدان گفت: شان و اقتدار نماینده فرماندار به عنوان مجری انتخابات باید حفظ شود چراکه وی مجری سیاست‌های دولت در محل شعب اخذ رای محسوب می‌شود و باید با حفظ بیطرفی کامل به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی، از بروز هرگونه تخلف و کار غیرقانونی له یا علیه نامزد‌ها در راستای صیانت از رای مردم قاطعانه جلوگیری کند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه نباید به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را تباه کنیم، تصریح کرد: هر چند مسئولیت شعب اخذ رای با نمایندگان فرماندار است، اما دیگر اعضای حاضر در شعب نیز باید با حفظ استقلال و در نظر گرفتن انصاف و ضوابط قانونی، در کمال بیطرفی وظایف خود را در راستای صیانت از رای مردم انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: ستاد انتخابات پیش بینی‌های لازم برای حمل ایمن و سالم تعرفه‌ها به استان همدان و از مرکز استان به فرمانداری و بخشداری‌های تابعه و همچنین نحوه توزیع آن‌ها در شعب اخذ رای را انجام داده و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

شاهرخی افزود: باید متناسب با هر شهرستان و در نظر گرفتن آرای ماخوذه انتخابات‌های گذشته، تعرفه موردنیاز پیش بینی و تامین شود که در جریان برگزاری انتخابات با مشکل کمبود تعرفه اخذ رای در هیچ یک از شعب استان مواجه نشویم.

وی همچنین با تاکید بر لغو مرخصی و ماموریت فرمانداران و کارکنان تا زمان برگزاری انتخابات، گفت: فرمانداران تمامی فرایند‌ها و مسائل مرتبط با انتخابات را تا روز ۲۸ خرداد (زمان برگزاری انتخابات) به دقت و به صورت مستمر بررسی و مورد نظارت قرار دهند و اقدامات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز ستاد انتخابات از طریق دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و شهرستان‌ها تامین می‌شود، افزود: نیروی انتظامی نیز به عنوان مسئول حفظ و تامین امنیت شعب و صندوق‌های اخذ رای حضوری موثر و برنامه ریزی شده دراین عرصه دارد که در صورت نیاز می‌تواند از ظرفیت بسیج و سپاه نیز به عنوان نیروی کمکی استفاده کند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد فضای انتخاباتی و نزدیک شدن به روز‌های پایانی عمر دولت نباید منجر به کاهلی و کم کاری مدیران شود، تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف شرعی و قانونی به انجام دقیق وظایف و خدمات رسانی بهینه به مردم تا اخرین لحظه مسئولت هستند.

وی افزود: مجموعه مدیریتی استان همدان در روز‌های پیش رو تا پایان عمر دولت همانگونه کار خواهد کرد که در روز‌های ابتدایی مسئولیت و استقرار دولت کار می‌کرده و تمامی اقدامات در سال جاری نیز باید همچنان مبتنی بر سند سه ساله توسعه استان باشد.

شاهرخی تصریح کرد: استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده و هم اکنون ۳۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در مناطق مختلف این استان در حال اجراست که نشان دهنده اقدامات مهم و خدمات ارزشمند دولت طی سال‌های اخیر در این استان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار