رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب از تزریق واکسن کرونا به ۳ هزار و ۳۴۶ نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی مرکز واکسیناسیون خودرویی در گیلانغرب راه‌اندازی خواهد ششد.
کد خبر: ۹۶۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 26 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، فریدون نوری امروز در جمع اصحاب رسانه درخصوص وضعیت شهرستان گیلانغرب به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: مدتی در وضعیت قرمز بودیم که به همت سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم غیور گیلانغرب و همکاری تمام ارگان‌های سطح شهرستان از بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه به وضعیت نارنجی رسیدیم.

وی ادامه داد: این وضعیت هم پرخطر و شکننده است، لذا از مردم درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در رابطه با بحث واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در شهرستان، گفت: از جمعیت بیش از ۵۷ هزار و ۷۰۰ نفر شهرستان حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت هدف واکسیناسیون هستند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون طبق پروتکل‌ها اعلامی در شهرستان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 70 سال در حال انجام است.

نوری اضافه کرد: تا روز گذشته، چهارم خرداماه ۳ هزار و ۳۴۶ دُز نوبت اول و ۲۳۴ نوبت دوم واکسن در شهرستان تزریق شده است.

وی در خصوص تزریق واکسن برای بیماران خاص، افزود: بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، سرطان‌ها که طی یک سال گذشته تحت شیمی‌درمانی و یا رادیوتراپی قرار گرفته باشند و همچنین بیماران ام.اس از سوی دانشگاه به‌عنوان بیماران خاص برای تزریق واکسن اعلام شده که با معاونت درمان هماهنگی‌های لازم انجام شده و واکسیناسیون آ‌ن‌ها به زودی انجام می‌شود.

نوری گفت: در سطح شهرستان علاوه بر اینکه تمامی مراکز شهری و روستایی در راستای رفاه حال مردم و جلوگیری از ازدحام در امر واکسیناسیون خدمات‌رسانی دارند، دو مرکز تجمیعی با همکاری فرمانداری، آموزش و پروش، تربیت بدنی و شهرداری راه‌اندازی شده که هر کدام از این مراکز با ظرفیت ۱۰ تیم سه نفره تزریق واکسن را برعهده دارند.

وی از راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در شهرستان گیلانغرب خبر داد و افزود: تمامی مقدمات و امکانات اولیه برای راه‌اندازی این مرکز فراهم شده و طی روزهای آینده شروع به کار خواهد کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار