امام جمعه نیشابور:
امام جمعه نیشابور با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه و آماده‌سازی به وسیله واقعه عاشورا اتفاق افتاد، گفت: هیچ چیز به اندازه خون، نام و یاد امام حسین(ع) نمی‌توانست کشور را در جنگ با دشمن پیروز کند.
کد خبر: ۹۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 16 September 2015
حجت‌الاسلام اسماعیل مقری در همایش بزرگ خیرین، رابطان امور روحانیون روابط عمومی و خواهران که در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این که باید فضای فیزیکی مناسب در حرم ائمه(ع) ایجاد شود، اظهار کرد: امام رضا(ع) و سایر ائمه(ع) نسبت به شیعه خود حقی دارند و یکی از بارزترین مصادیق این حق، زیارت قبور مطهر ایشان است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین به عنوان یکی از احادیث مورد قبول شیعه و سنی تصریح کرد: پیامبر(ص) هیچ مزدی به‌جز قرآن و عترت خویش در قبال رسالت و هدایت مردم نخواستند که این دلیل بر عالی‌ترین درجه انبیا الهی است که انگیزه‌ای جز خیرخواهی در برابر تمامی تلاش و زحمات خود در این مسیر نداشتند.

امام جمعه نیشابور با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) مرجع علمی و نظری جامعه اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: مزد رسالت پیامبر(ص) چیزی جز پذیرش دین، قبول رسالت، هدایت ایشان و احترام گذاشتن به دین نیست و اگر حضرت، اهل بیت خویش را به عنوان مزد رسالت قرار می‌دهد به این خاطر است که تنها مسیر دستیابی به هدایت ایشان، اهل بیت(ع) هستند.

وی زیارت جامعه کبیره را به عنوان یک منشور و افتخار شیعه دانست و افزود: ما علاوه بر این که باید باید در یک فضای مناسب ایجاد شده به حرم مطهر ائمه(ع) مشرف شویم، همچنین باید ارتباط فکری و ذهنی شایسته‌ای را با ایشان ایجاد کنیم که به این منظور زیارت جامعه کبیره سفارش شده است.

امام جمعه نیشابور با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن، زیارت را زمینه درک منافع جامعه اسلامی می‌داند، اظهار کرد: زیارت در هر قالبی واجب و یا مستحب تفاوتی ندارد و حتی استحباب آن در هر دو یکسان است.

مقری با تاکید بر این که پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه و آماده‌سازی به وسیله واقعه عاشورا اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: هیچ چیز به اندازه خون، نام و یاد امام حسین(ع) نمی‌توانست کشور را درجنگ با دشمن پیروز کند در واقع این غیرت ملی نبود که سبب پیروزی شد بلکه علاقه و غیرت به دین، ایمان و عشق به امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و دیگر ائمه(ع) بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار