حکایتی آشنا در آستانه عید نوروز؛
اگر چه بر اساس قانون شهرداری ها سد معبر و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آن ممنوع است اما متاسفانه برخورد و تدبیر لازم از سوی متولیان امر در نظر گرفته نشده و عملاً شاهد برخی مشکلات در این زمینه می باشیم .
کد خبر: ۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹ 02 March 2015
تابناک ورزشی:پیاده روی های مازندران در حالت عادی گنجایش رفت و آمد شهروندان را ندارد عرض کم پیاده روها و حجم زیاد عبور و مرور شهروندان در این روزها که برای خرید عید به بازار می آیند عامل مضاعفی برای شلوغی پیاده رو ها شده است اما در این بین حضور دستفروش ها و پهن کردن بساط دستفروشی مشکلات بیشتری را بوجود آورده است به طوریکه عملاً در برخی از معابر و پیاده روهای شهری امکان رفت و آمد وجود ندارد و شهروندان به ناچار برای عبور و مرور از خیابان های اصلی استفاده می نمایند که همین امر موجب ترافیک مضاعف ماشین ها و وسایل حمل و نقل در خیابان های اصلی شهرها شده است .
اگر چه بر اساس قانون شهرداری ها سد معبر و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آن ممنوع است اما متاسفانه برخورد و تدبیر لازم از سوی متولیان امر در نظر گرفته نشده و عملاً شاهد برخی مشکلات در این زمینه می باشیم .
در این زمینه خانم م به خبرنگار تابناک گفت : فضای خوبی در پیاده روها برای رفت و آمد وجود ندارد مجبوریم برای اذیت نشدن از فضای خیابان استفاده کنیم .
او اضافه کرد : تا الان بعضی از واحد های صنفی فضای پیاده رو ها را در اختیار خود داشتند الان هم دست فروش ها حضور دارند که واقعا باعث اذیت شهروندان می شود .
یکی از کارگران شهرداری هم در این خصوص به خبرنگار تابناک گفت : یکی از عوامل اصلی کثیفی در این ایام در خیاباهای استان حضور این دست فروشان می باشد که به راحتی ضایعات اجناس ، کارتن ، کاغذ و دیگر وسایل را در خیابان می ریزند که باعث زحمت هم شهروندان و هم کارگران شهرداری می شوند .
جوانی در حال فروش جوراب در یکی از پیاده روها بود در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا در خیابان باعث سد معبر شده اعلام کرد: پس ما کجا کار کنیم ، من خودم لیسانس هستم مجبورم برای تامین هزینه های خودم کار کنم وقتی که شغل ندارم مجبورم دست فروشای کنم اصلاً شهرداری یک مکان خاص برای ما مشخص کند و ما آنجا کاروکاسبی کنیم .
به هر ترتیب انتظار می رود متولیان امر نگاهی ویژه به این مقوله و مخصوصاً در آستانه عید نوروز داشته باشند تا این چنین شاهد مشکل برای شهروندان نباشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار