کد خبر: ۹۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 16 September 2015
تابناک بوشهر: معاون وزیر نفت گفت: سکوهای ۵ پروژه مربوط به فازهای مختلف پارس جنوبی در شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر در حال ساخت است که بخشی از آنها امسال و بخشی سال آینده تکمیل می‌شود.

رکن‌الدین جوادی پیش از ظهر امروز در بررسی روند ساخت سکوهای پارس جنوبی در شرکت صدرای بوشهر با بیان اینکه سکوهای 5 فاز پارس جنوبی در صدرای بوشهر در حال ساخت است اظهار داشت: سکوی فازهای 22، 24، 17، 18 و 13 پارس جنوبی در شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر در حال ساخت است که پیشرفت‌های متفاوتی دارد.

وی، با بیان اینکه ساخت این سکوها با تاخیر زیادی روبه‌رو بوده تصریح کرد: ساخت این سکوهای متاسفانه با تاخیر زیادی مواجه است مدت‌ها متوقف بوده که اخیرا پروژه مجددا فعال شده که انتظار می‎رود ساخت این سکوها فعال‌تر شود تا در موعد مقرر به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بخشی از این سکوها امسال و بخشی هم سال آینده تکمیل می‌شود گفت:  برای تسریع درساخت این سکوها شرکت ملی نفت ایران هر نوع همکاری با صدرا در حل مشکلات آنها انجام می‌دهد.

جوادی، با اشاره به مشکلات شرکت صنعتی دریایی صدرا افزود: مشکلات صدرا دربخش‌های مختلف است که شرکت نفت مشارکت‌های لازم را درحل این مشکلات انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت 2 برابر هزینه‌های ساخت سکوهای پارس جنوبی به شرکت صدرا پرداخت کرده است افزود:  شرکت صدرا باید  درافزایش کیفیت ساخت سکوهای، توانمندی‌های خود را افزایش دهد تا در موعد مقرر این سکوها تکمیل شود.

معاون وزیر نفت افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا هم باید راهکارهایی برای حل مشکلات  شرکت صدرا اتخاذ کند ولی درهمین حال وزارت نفت حمایت‌های مالی بیشتری برای حل مشکلات صدرا انجام می‌دهد.

جوادی گفت: صدرا یک قابلیت بسیار مهمی  در کشوراست  و به عنوان سرمایه ملی محسوب می‌شود که باید احیا شود.

وی گفت: خیلی از هزینه‌ها ریشه در طولانی بودن این پروژه دارد که باید در تکمیل سکوهای فازهای پارس جنوبی باید تسریع شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار