کد خبر: ۹۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 16 September 2015
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: نزاع فردی بدون برخورد فیزیکی پر رونق‌ترین آسیب اجتماعی در گیلان است.
خبرگزاری فارس: رونق نزاع فردی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد احمدی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه کتاب یکی از ماندگارترین و اثرگذار‌ترین فعالیت‌ها در جامعه است، اظهار کرد: جایگاه کتابخانه و کتابدار نباید پایین آورده شود.

وی به تبدیل ساختمان 400 متری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان به دو برابر اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی سخت و جهادگونه محسوب می‌شود اما فعالیت در بخش کتاب و کتابخوانی از دیگر بخش‌های فرهنگی سخت‌تر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه منبع دریافت کتابخانه‌ها در سال‌های گذشته تنها کتاب بود، تصریح کرد: فعالیت در عرصه کتاب و اضافه کردن به تعداد کتابخوان‌ها نیازمند تلاش مضاعف است.

احمدی‌پور فرهنگ را از موضوع‌های مهم برای تمام نظام‌ها خواند و بیان کرد: سال‌های آینده موضوع فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی به اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: دولت قول برداشتن تحریم‌های خارجی و کاهش تورم را داده بود و در بخش داخلی تورم افسارگسیخته مهار شده و از 36 درصد به کمتر از 14 درصد رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به رشد سه درصدی اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: ابتدای فعالیت دولت رشد اقتصادی کشور منهای شش درصد بود.

احمدی‌پور از ایجاد بستر اشتغال در کشور خبر داد و یادآور شد: در مسائل خارجی دولت در مورد تحریم‌ها با پشتیبانی نظام تدبیر کرده است.

وی با تاکید بر پرهیز از رفتارها در راستای کسب منافع شخصی، گروهی و حزبی در مقابل منافع ملی، اظهار کرد: رفتار احزاب و گروه‌ها در کشورهای پیشرفته دارای چارچوب تعریف شده‌ای است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، برجام را نتیجه تلاش حاکمیت و نظام عنوان کرد و افزود: اگر مقام معظم رهبری از مذاکرات پشتیبانی نمی‌کرد این امر محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه با اجرای برجام منابع ما آزاد می‌شود و اموال بلوکه شده کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها باید در چارچوب تغییر روش در استفاده از منابع در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

احمدی‌پور به درآمد 900 میلیارد دلاری کشور در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته توسعه واردات بر تولید ترجیح داده شد در حالی که درآمدهای کشور باید در راستای تولید، کشاورزی و صنعت داخلی سرمایه‌گذاری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری، بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شبکه اجرایی کشور مشخص شده است.

وی خواستار تغییر تفکر و فرهنگ رفتاری و عمومی جامعه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و خاطرنشان کرد: تغییر رفتار با بخشنامه و دستور تحقق پیدا نمی‌کند.

احمدی‌پور متذکر شد: اگر قرار است در این مقطع تاریخی فرصت‌سوزی اتفاق نیفتد باید دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به معضل اجتماعی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: نزاع فردی که منجر به برخورد فیزیکی نمی‌شود پر رونق‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان است.

وی با بیان اینکه طلاق از معضل‌های اجتماعی محسوب می‌شود، اظهار کرد: گیلان در آسیب اجتماعی طلاق در جایگاه متوسط کشوری قرار دارد و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

احمدی‌پور در ادامه به پروژه‌های نیمه‌تمام تالار و کتابخانه مرکزی شهر رشت اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته دو پروژه مذکور معطل مانده بود و در سفر رئیس جمهور به گیلان اتمام پروژه‌های تالار و کتابخانه مرکزی با استفاده از منابع ملی به تصویب رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از ابلاغ اختصاص 50 درصد از اعتبارات اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و بیان کرد: سال 95 پروژه مذکور به بهره‌برداری می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار