مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان مطرح کرد
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: صنایع دستی موجود در بازارهای اصلی شهر بومی هستند.
کد خبر: ۹۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 16 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فریدون اللهیاری اظهار کرد: شهر اصفهان هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ نوع میراث فرهنگی و گردشگری جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد.

وی میدان امام و خیابان چهارباغ را در نوع خود بی‌نظیر دانست و ادامه داد: هر گردشگری خارجی که به ایران می‌آید رویای دیدن این آثار را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به حضور هیئت‌های خارجی در کشور افزود: هیئت‌هایی که طی هفته‌های اخیر در سطح رئیس‌جمهور و وزرا از آلمان، اتریش و اسپانیا با اهداف دیپلماتیک وارد کشور شدند، یکی از مقاصدشان اصفهان بود که حضور این هیئت‌ها و مذاکرات مطرح‌ شده، از لحاظ گردشگری بسیار با اهمیت بوده و ما امیدواریم این صحبت‌ها در توسعه زیرساخت‌ها و در زمینهٔ رفت‌وآمد گردشگران مفید واقع شود.

اللهیاری با بیان ارتباط صنایع‌دستی و گردشگری گفت: امروز حیات و رونق صنایع‌دستی با گردشگری ارتباط و همبستگی دارد و این گردشگران هستند که در کنار بازدید از آثار تاریخی به‌ویژه میدان امام، صنایع‌دستی خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیراً اصفهان به‌عنوان شهر صنایع‌دستی جهان در شورای جهانی صنایع‌دستی به ثبت رسید و این قطعاً به معرفی صنایع‌دستی استان اصفهان کمک می‌کند.

این استاد دانشگاه حمایت از صنایع‌دستی را لازمه توسعه این دانست و تصریح کرد: به کمک اتحادیه صنایع‌دستی و معاونت میراث فرهنگی توانسته‌ایم به‌گونه‌ای بر بازار صنایع‌دستی نظارت کنیم که کالای غیر ایرانی وارد آن نشود؛ اما شهر بزرگ و مراکز فرعی خریدوفروش زیاد است و همین امر باعث شده در گوشه و کنار بعضاً مواردی از فروش اجناس چینی مشاهده شود.

اللهیاری افزود: وقتی دوسوم صنایع‌دستی شناخته‌ شده کشور در اصفهان تولید و یک‌سوم صنایع‌دستی دنیا در ایران ساخته می‌شود، چرا باید از کشورهای دیگر وارد کنیم؟

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در پایان تأکید کرد: امروز می‌توان گفت در بازارهای اصلی به‌ویژه میدان امام جنس وارداتی و چینی به‌عنوان یک مسئله جدی وجود ندارد و تمام صنایع‌دستی تولیدشده بومی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار