رئیس اتحادیه چینی‌آلات بهداشتی همدان خواستار شناسنامه‎دار شدن بازار همدان و توجه به ظرفیت گردشگری این بافت سنتی شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 17 September 2015
رئیس اتحادیه چینی‌آلات بهداشتی همدان خواستار شناسنامه‎دار شدن بازار همدان و توجه به ظرفیت گردشگری این بافت سنتی شد.

به گزارش فارس؛ مسعود میدانچی در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه همدان جزو پنج شهر تاریخی و فرهنگی کشور است که میزان مطالبات فرهنگی را اضافه می‌کند، اظهار کرد: مزیت نسبی همدان نه در تجارت و نه در صنعت است بلکه صنعت گردشگری آن ظرفیت‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه همدان از یک دهم ظرفیت‌های خود در بخش گردشگری نیز استفاده نکرده است، افزود: بازار همدان از سال 43 شاهد دگرگونی‌هایی بوده است اما هنوز سردرهای مناسب برای آن ایجاد نشده و راسته‌ها و کاروانسراهای مختلف از شناسنامه برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه چینی‌آلات بهداشتی همدان با بیان اینکه برخی از کاروانسراها در حال فرو ریختن هستند، تصریح کرد: میدان امام(ره) همدان با ویژگی‌ خارق‎العاده‌ خود، 50 سال است رها شده و باید بالاخره تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های همدان باعث افزایش ماندگاری گردشگران در شهر خواهد شد، ادامه داد: صاحبان باغ نظری این ملک را به نیت تبدیل شدن به موزه در اختیار میراث فرهنگی قرار دادند تا گردشگران از آن استفاده کنند.

میدانچی پیشنهاد داد باغ سجادی نیز به موزه مشاهیر تبدیل شود.

وانت‌بارها باعث رکود فعالیت فروشندگان قانونی میوه و تره‌بار شدند

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان نیز در این نشست به مسقف کردن بخشی از بازار سرگذر اشاره کرد و گفت: در این بازار 250 مغازه میوه‎فروشی وجود دارد که روزانه نیاز بین 20 تا 30 هزار نفر مراجعه‌کننده را پاسخ می‌دهند.

رضا البرزی با بیان اینکه کار مسقف کردن این بازار از بهمن 93 آغاز شد، اظهار کرد: تاکنون 420 متر مربع با اعتبار یک‎میلیارد ریال مسقف شده که امیدواریم مسئولان ما را در احیاء بازار و حل مشکلات یاری رسانند.

وی با تأکید بر اینکه همه تعهد می‌دهیم بقیه بازار را مسقف کنیم، افزود: شهرداری و میراث فرهنگی برای اتمام این کار مانع‎تراشی نکرده و همکاری لازم را به عمل آورند زیرا در روزهای شلوغ میزان مراجعه به این بازار بیش از 50 هزار نفر خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در همدان از مسئولان خواست تا به کف‌سازی این بازار توجه کنند و تصریح کرد: تقاضا اعضای این صنف ساماندهی وانت‌بارهای فروش میوه است که باعث اخلال و رکود در فعالیت واحدهای قانونمند و پرداخت‌کننده مالیات و عوارض شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار