دبیر ستاد استقبال ازمهر، از برگزاری کلاسهای آموزشی و توجیهی برای رانندگان سرویس های مدرس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، فاضل نادری با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از مهر در استانه آغاز سال تحصیلی 94-95، تامین حمل و نقل ایمن برای دانش آموزان را یکی از وظایف این ستاد دانست و گفت: شهرداری به عنوان یکی از سه عضو کارگروه ماده 18، بخش مهمی از مسوولیت حمل و نقل ایمن دانش آموزان در مسیر مدرسه را بر عهده دارد و بر اساس این مسوولیت، اقدامات ویژه ای را نیز انجام داده است.

وی در توضیح این اقدامات گفت: در وهله اول، تهیه برچسب ویژه برای خودروهایی که به عنوان سرویس فعالیت می کنند، در دستور کار قرار گرفت که نهایتا این برچسب، با طرحی که مورد تایید آموزش و پرورش و راهنمایی است، تهیه گردید و از فردا بین رانندگان توزیع خواهد شد.

دبیر ستاد استقبال از مهر خاطرنشان کرد: در انتخاب سرویس ها، اولویت با تاکسی ها است و مدارس و والدین محترم دانش آموزان نیز موظف به استفاده از سرویس های برچسب دار هستند.

نادری در ادامه به بحث تایید صلاحیت رانندگان سرویس ها پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر مشخص نمودن سرویس ها توسط برچسب ویژه، صلاحیت رانندگان آن ها نیز مورد تایید قرار می گیرد که این تایید صلاحیت از طریق اداره اماکن تبریز و اداره راهنمایی رانندگی انجام می گردد تا بدین ترتیب از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی همچنین اعلام کرد که طبق تصویب کارگروه ماده 18، برای رانندگان سرویس ها، کلاس های آموزشی و توجیهی برگزار خواهدشد تا بکار گیری اصول یاد شده، برای آنان بازگو شود.

دبیر ستاد استقبال از مهر در بخش دیگری از سخنان خود به موارد ضروری در مورد سرویس ها اشاره نمود و گفت: تمامی سرویس های مدارس موظفند فقط در حد ظرفیت، دانش آموزان را سوار کنند و سوار نمودن بیش از ظرفیت تحت هر شرایطی تخلف محسوب می شود.

عضوکارگروه ماده 18 اضافه کرد: لازم به ذکر است که تمامی موارد فوق، توسط گشت ها و اکیپ های نظارت مورد بازرسی قرارمی گیرند و با هرگونه تخلفی نیز برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

نادری، بار دیگر بر بحث کنترل و نظارت بر تخلفات احتمالی تاکید کرد و گفت: مانند هر اقدام دیگری، در این حوزه نیز مشارکت و همکاری شهروندان، ملاک موفقیت برنامه ها محسوب می شود؛ بنابراین از شهروندان و خانواده های محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به سامانه پیامک معاونت حمل و نقل به شماره 30004856666666 و یا به شماره تلفن های درج شده در برچسب سرویس ها اطلاع دهند.

وی افزود: بدیهی است هر گونه تخلفی که مربوط به سرویس های بدون برچسب باشد، مشمول برخوردهای قانونی نخواهدشد و مسوولیت هرگونه مشکل در مورد این سرویس ها، مستقیما متوجه خانواده هایی خواهد بود که از سرویس های غیرمجاز استفاده می کنند.

دبیر ستاد استقبال از مهر با تاکید بر وجود تعداد کافی سرویس برای ارائه خدمت به دانش آموزان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام یافته، در زمینه تعداد خودرو هیچگونه کمبودی نداریم و انواع تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس، برای سرویس مدارس در نظر گرفته شده اند.

نادری در پایان به نرخ قانونی سرویس های مدارس اشاره و تاکید کرد: بر اساس مصوبه این ستاد، نرخ سرویس های مدارس، فقط 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و خانواده های محترم، نباید بیش از این مبلغ هزینه ای پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :