کد خبر: ۹۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 15 September 2015
رئیس پلیس‌راه استان البرز گفت: باید با تدابیر و عملی کردن راهکارهای تخصصی معضل یک طرفه کردن جاده چالوس را هرچه سریعتر مرتفع کنیم.

خبرگزاری فارس: معضل یک طرف کردن جاده چالوس مرتفع شود/ افزایش تعداد تصادفات منجر به فوت در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا اکبری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان توانسته گردشگران و مسافران بسیاری را به خود جلب کند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش خودروها طی سالیان گذشته و افزایش تردد خودروها از این محور از سال 72 محور کرج چالوس در روزهای تعطیل به صورت یک‌طرفه می‌شود.

این مقام مسئول وجود تالارهای متعدد را از جمله دلایل افزایش بار ترافیکی در این محور دانست و تاکید کرد: هم‌اکنون تجهیزات امدادی و استقرار نیروها در این محور افزایش پیدا کرده است.

اکبری در ادامه سخنان خود به دلایل پس‌زدگی ترافیک در محور چالوس اشاره کرد و افزود: عدم جداسازی مسیر رفت و برگشت، پهن و باریک شدن خطوط عبور در سطح جاده، کم عرض بودن گالری‌ها از مهمترین دلایل پس‌زدگی ترافیک در این محور است.

اکبری بیان کرد: از دیگر معضلات این جاده صدور بی‌رویه مجوز ساخت و سازها در حریم راه بدون پیش‌بینی پارکینگ و فراوانی رستوران‌ها ذکر کرد.

رئیس پلیس‌راه استان البرز کمبود پمپ بنزین در جاده چالوس را از دیگر بحران‌های این جاده عنوان کرد و گفت: نبود شانه خاکی برای خودروهایی که مجبور به توقف هستند نیز از دیگر مشکلات این محور محسوب می‌شود.

اکبری در ادامه سخنان خود به تونل 5 این محور اشاره کرد و بیان داشت: کف تونل شماره 5 به دلیل اینکه در زمان‌های بارز آب جمع می‌شود از آُسفالت استفاده نشده لذا این محدوده در سطح بارندگی، سطح بسیار لیزی را خواهد داشت که در این راستا شاهد تصادفات بسیار سنگین در این محدوده هستیم.

وی اعلام کرد این راستا با توجه به تمام اقدامات انجام شده از جمله گذاشتن چراغ چشمک زن در داخل تونل اما باز هم شاهد تصادفات سنگین در این محور هستیم.

رئیس پلیس‌راه استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تعداد تصادفات منجر به فوت در 5 ماهه امسال خبر داد و گفت: طی 5 ماهه سال جاری 154 میلیون و 695 هزار و 735 خودرو از جاده‌های استان البرز عبور کردند.

اکبری با بیان اینکه بیش از 5 درصد افزایش تردد خودرو را در این محورها داشته‌ایم تاکید کرد: بیشترین دلایل تصادفات منجر به فوت در این مدت تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی و عدم ایمنی راه‌ها بوده است.

وی رد شدن عابران پیاده از عرض آزادراه را از دیگر دلایل افزایش فوتی‌ها عنوان کرد.

این مقام مسئول تصادفات موتورسواران را بیشترین آمار عنوان کرد و افزود: در راه‌های استان البرز امسال 346 هزار و 529 راننده متخلف جریمه شدند و نسبت به مدت مشابه افزایش 9 درصدی را داشته‌ایم.

به گفته وی در این راستا 5 هزار و 500 راننده متخلف با خلافی یک میلیون تومان نیز از طریق سیستم آنلاین پلیس شناسایی شدند که خودروی آن‌ها توقیف گردید و بر این اساس 122 راننده محروم از رانندگی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار