رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد از انتظار بیش از دو هزار بیمار برای پیوند کلیه در استان خراسان رضوی خبرداد.
کد خبر: ۹۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 15 September 2015
عبدالله بهرامی در همایش مشارکت همگانی در بهداشت دست که در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: روند بیماری کلیوی در استان خراسان به دلیل افزایش جمعیت، افزایش فشار خون، چاقی و رژیم پرنمک نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: پیوند کلیه بهترین راه نجات از بیماری‌های کلیوی بوده و از طرفی هزینه آن نیز حدود یک سوم کمتر است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تصریح کرد: سعی می‌شود تا از بیماران مرگ مغزی به‌منظور پیوند کلیه و کبد استفاده شود هرچند که پیوند زنده بهتر پاسخگوی بیمار خواهد بود.

بهرامی با بیان اینکه بقای کلیه در بیماران که از فرد زنده می‌گیرند، بسیار بیشتر بوده و هزینه آن نیز کم‌تر است، اضافه کرد: امیدواریم خیران و دولت کمک‌های لازم را داشته باشند تا بتوان کلیه را از داوطلبان اهدای کلیه خریداری کرد.

وی در خصوص فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای کلیه عنوان کرد: اگر تبلیغات، آگاهی دادن و حمایت‌های مالی از طرف دولت و خیران صورت گیرد بیش از دو هزار بیماری که درصف دریافت کلیه قرار دارند از زندگی سخت خود رهایی یابند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بیان کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های کلیوی، کنترل فشار خون و شناسایی افرادی که در کودکی دچار عفونت‌های بالارونده بودند، انجام شود.

بهرامی با تاکید بر اینکه پیشگیری از بیماری برای ما اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: اگر کسی که فشار خون و دیابت دارد، پیشگیری کند دیگر دچار بیماری کلیوی نخواهد شد؛ رعایت رژیم غذایی و آنچه در اختیار ماست باید انجام شود تا مردم زندگی بهتر و عمر طولانی‌تری داشته باشند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار