کد خبر: ۹۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 15 September 2015
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا گفت: نخستین جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی در شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: جشنواره غذاهای محلی در آستارا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، پردل امیری‌نژاد پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از محل برگزاری جشنواره غذاهای محلی در این شهرستان، اظهار کرد: جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی با هدف ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی در ساحل سفیر امید شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد تقویت و نزدیکی فرهنگ‌ها و اهدافی مانند ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی برگزار می‌شود افزود: احیای گردشگری و تغییر ذائقه غذایی مردم و بازگشت به استفاده حداکثری از غذاهای محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا یکی از دلایل برگزاری این جشنواره را جلوگیری از فراموش شدن سنت‌های محلی و غذایی مفید دانست و تصریح کرد: غذاهایی مانند آش دوغ، باسترما، لونگی، مرغ شکم‌پر، بادمجان شکم پر، قرمه سبزی و...، انواع ترشی و برخی از غذاهای سنتی و محلی شهرستان آستارا در جشنواره غذاهای محلی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره مذکور بالغ بر 50 نفر شرکت کننده حضور دارند، خاطرنشان کرد:

شرکت‌کنندگان این جشنواره از خانواده آموزش و پرورش، صنایع‌دستی و گردشگری و خانم‌های خانه‌دار را شامل می‌شود.

امیری‌نژاد با اشاره به اینکه تمام اقدام‌های لازم برای برگزاری پرشور و باشکوه جشنواره غذاهای محلی برای عصر امروز فراهم شده است، گفت: نخستین جشنواره غذاهای محلی عصر امروز ساعت 16 در محل بلوار ساحلی سفیر امید برگزار می‌شود و حضور برای عموم نیز آزاد است.

به گفته وی، در پایان جشنواره غذاهای سنتی و محلی پس از تست داوران، از شرکت‌کنندگان به عنوان نفرات برتر با جوایزی به قید قرعه تجلیل می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار