جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی و مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با اشاره به اجرای ۶۱۷ ماموریت طی یک روز توسط اورژانس فارس، از وقوع ۶ مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، طی روز ۳ فروردین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 24 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر سید روح الله حسینی چهارشنبه ۴ فروردین در نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: روز گذشته، ۶۱۷ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد که دو مورد از آن به کمک اورژانس هوایی فارس صورت گرفت.

حسینی افزود: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۶۴ ماموریت ترافیکی شهری، ۲۹۰ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۳۵ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۰۸ ماموریت غیرترافیکی جاده ای و ۱۸ ماموریت نیز مرتبط با کروناویروس بوده است، همچنین از ۱۸ ماموریت مرتبط با کروناویروس، ۱۵ مورد به بیمارستان اعزام شدند.

این پزشک متخصص طب اورژانس گفت: تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را ۶ مورد و تعداد خدمات مشاوره ای مرتبط با کروناویروس توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه را ۱۷۹ مورد عنوان کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه تعداد مصدومان حوادث ترافیکی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۲۱ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۲۸ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۹۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

مراجعه بیش از ۷۶۳۵ بیمار به مراکز درمانی استان

جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز گذشته، هفت هزار و ۶۳۵ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۷۰ مورد عمل جراحی، به ۱۳۲ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۱۲۵ بیمار دارای علایم تنفسی و ۱۶۴ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

بازدید از ۷۸۹ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی در استان

حسینی بیان کرد: در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای تابعه دانشگاه، از ۷۸۹ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۵۶ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶ واحد متخلف نیز تعطیل شد.

او معدوم سازی بیش از ۴۹۰ کیلوگرام موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از ۱۷ مورد ماموریت اورژانس تیم های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه ای واحدهای تابعه دانشگاه نیز ۹۸ مورد بازدید از کارگاه ها و کارخانجات در سطح استان انجام شد.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در روز گذشته، سه هزار و ۶۰ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و نیز دو هزار و ۲۰۲ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارایه شد.

حسینی افزود: در این بازه زمانی ۸۵۵ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۳۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار