مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج حضرت عباس(ع) استان اردبیل از برگزاری 622 برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 15 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا حسن‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در آستانه هفته دفاع مقدس و در تشریح برنامه‌های این هفته اظهار کرد: این برنامه‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل به همراه ناحیه دانشجویی، اقشار مقاومت بسیج به شکل کیفی و گسترده برگزار می‌شود تا سالگرد دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی‌های این ملت گرامی داشته شود.

وی به نامگذاری روزهای این ایام اشاره کرد و گفت: 31 شهریور اولین روز به نام «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی»، دومین روز این هفته به نام روز «روحانیت، علم و دانش و سربازان»، سومین روز این هفته به نام «شهدا، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» و چهارمین روز این هفته به نام «معنویت، زنان، خانواده و صلابت» نامگذاری شده است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج حضرت عباس(ع) استان اردبیل یادآور شد: پنجمین روز این هفته به نام «دفاع همه‌جانبه جوانان و پشتیبانی ملت و اصناف»، ششمین روز این هفته به نام «ولایت‌مداری، رزمندگان، پیشکسوتان و دلاورمردان عرصه دفاع مقدس»، هفتمین روز این هفته به نام «وحدت ملی، بصیرت ارزشی و بیداری اسلامی و مقابله با استکبار» نامگذاری شده و آخرین روز این هفته به نام «فرماندهان، و حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است.

حسن‌زاده بیان کرد: در 622 برنامه گرامیداشت هفته مقدس در سال‌جاری 66 برنامه در شهرستان اردبیل، 28 برنامه در خلخال، 28 برنامه در کوثر، 25 برنامه در نیر، 39 برنامه در نمین، 41 برنامه در سرعین، 30 برنامه در گرمی، 20 برنامه در مشگین‌شهر، 67 برنامه در پارس‌آباد، 45 برنامه در بیله‌سوار، 32 برنامه در اصلاندوز، 11 برنامه در ناحیه دانشجویی و 190 برنامه در اقشار مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همه این برنامه‌ها در 63 عنوان خلاصه شده که در سه محور اصلی در طول این هفته برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج حضرت عباس(ع) استان اردبیل به نقش تاثیرگذار مردم در دوران دفاع مقدس و هسته‌های مختلف دفاع و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در مشارکت دادن مردم و گروه‌های مختلف جامعه در برنامه‌های این هفته امسال اقدام به بازسازی عملیات غرورآفرین خیبر در منطقه شورابیل اردبیل کردیم تا ابعاد مختلف این عملیات تبیین و تشریح شود.

حسن‌زاده گفت: این هفته با رژه نیروهای مسلح 31 شهریورماه آغاز می‌شود و در طول این هفته تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار با خانواده‌های این افتخار‌آفرینان و همچنین برپایی دعای عرفه، کمیل و ندبه و عطرافشانی گلزار شهدا در این هفته برگزار می‌شود.

وی به تنوع برنامه‌های فرهنگی هنری و ورزشی و رزمی در طول این هفته عنوان کرد: نشست‌های بصیرتی و سیاسی و روشنگری در این ایام برگزار شده و دیداری از آسایشگاه جانبازان خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار