سرپرست مرکز بین المللی رشد قشم گفت: ساختمان شماره دو مرکز رشد قشم با هدف رشد فن آوری و کسب و کار روستایی برای مردم و صنایع دستی بانوان فعالیت خود را آغاز می کند.
کد خبر: ۹۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 13 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، اردشیر تکی زاده اظهار کرد: ساختمان شماره دو مرکز بین المللی رشد قشم در روستای دولاب با 360 متر مربع مساحت با کمک سازمان منطقه آزاد قشم احداث شده و تاکنون برای ساخت آن بالغ بر 800 میلیون ریال هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: به منظور ایجاد چهار سرویس بهداشتی، محوطه سازی، تجهیزات، برق اختصاصی و دیوارکشی یک میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین اعتبار، تا دو ماه آینده این مرکز آماده خدمات رسانی به مردم منطقه خواهد بود.
 
 سرپرست مرکز بین المللی رشد قشم گفت: این مرکز چهار هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد که دولاب به عنوان مرکز دهستان و دارای بیش از یکهزار دانشجو، از جمله روستاهایی است که به ایجاد اینگونه مراکز نیاز اساسی دارد.
 
 وی گفت: ایجاد ثروت، پرورش روحیه کارآفرینی، توسعه و ترویج فرهنگ علمی در جامعه، رشد صنایع دانش محور بومی، فراهم کردن فرصت های بازاریابی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی، حمایت از کارآفرینان و پژوهشگران جوان خلاق و توسعه تکنولوژی بازارپسند مبتنی بر محصول و فرآیند از اهداف ایجاد این مرکز است.
 
 تکی زاده بیان داشت: پشتیبانی مالی از شرکت های دانش بنیان، ارائه پشتیبانی حقوقی به منظور تسهیل رشد شرکت های دانش بنیان، ارائه خدمات و مشاوره جهت جذب ایده های جدید به بازار، نظارت بر روند رشد شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان، ارزیابی مستمر شرکت ها جهت بهبود عملکرد، کنترل فعالیت شرکت های دانش بنیان به منظور تحقق ایده و ایجاد امکانات و خدمات پس از رشد از وظایف این مرکز است.
 
 وی اظهار کرد: مزایای قانونی سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم، اعمال تحقیق 90 درصدی در خصوص میزان پذیره برخی از شرکت ها، عضویت در برد اصلی اتحادیه جهانی پارک ها و مراکز رشد دنیا و عضویت فعال در اتاق های بازرگانی از جمله مزیت های استفاده از این مراکز است.
 
سرپرست مرکز بین المللی رشد قشم گفت: توسعه و ترویج دانش و فرهنگ علمی، توسعه کسب و کار و کارآفرینی، هدایت قشر جوان جزیره و پیشگیری از روی آوردن به مشاغل کاذب، توسعه صنایع دستی و تجاری سازی آن و توسعه کسب و کارهای مرتبط با گردشگری از جمله اهداف کلان مرکز رشد روستایی در غرب جزیره قشم بوده است.
 
 وی بیان داشت: این مرکز هم اکنون پنج کلاس آموزشی و یک سالن کنفرانس برای مخاطبان در نظر گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار