کد خبر: ۹۳۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲ 11 February 2021
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، ۳۳ میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال تسهیلات برای خرید ۸۲دستگاه ماشین آلات کشاورزی شامل ۶۰دستگاه تیلر، ۱۰دستگاه ماشین نشاکار، ۱۱دستگاه تراکتور و یک دستگاه کمباین پرداخت شد.

حبیب اله رنجبر با اشاره به کشت برنج در ۸هزار و ۹۳۳هکتار، سویا در ۱۸۵هکتار، شبدر در ۶۰۰هکتار، گندم در ۲۳۰هکتار و جو در ۵۰هکتار از مزارع این شهرستان افزود: ۲هزار و ۸۰۰هکتار از باغات این شهرستان، ۱۱۶هزار و ۶۰۰تُن محصول تولید شد.

رنجبر با اشاره به توزیع ۲۰تُن بذر محصولات زراعی برنج، گندم و سویا، گفت: یکی از شاخص‌های عملکردی در سال۹۹، توصیه به کشت مکانیزه و افزایش سطح کشت مکانیزه از ۳۵۰هکتار به ۵۰۰هکتار، ترویج محصولات سالم و ارگانیک، ترویج کشت ارقام جدید برنج و دانه‌های روغنی، کشت ارقام RTS برای اولین بار در این شهرستان بود.

وی بررسی ۶فقره مجوز گلخانه کوچک مقیاس، بررسی، تشکیل و معرفی متقاضیان اراضی ملی برای اجرای ۲ طرح تولیدی گل‌های زینتی و دارویی و ترویج و توزیع ارقام سازگار فندق و سیاه ریشه در ۶هکتار در بخش بلده و میان بند را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد.
این مسوول در خصوص عملکرد بخش فنی و زیربنایی، بیان کرد: ۱۲پروژه بهسازی کانال‌های آبیاری با ۸۸میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال اعتبار، مرمت و بازسازی ۷قطعه آب بندان با هزینه ۱۷میلیارد ریال و ۸پروژه تامین، مرمت و بهسازی کانال انتقال آب با اعتبار ۴میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال در سال۹۹ در این شهرستان اجرا شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های تولید، ۴هزار و ۲۰۰تُن نهاده دام و طیور یارانه‌ای شامل ۲هزار و ۴۳۰تُن سبوس، ۹۱۵تُن جو، ۷۰۰تُن کنستانتره، ۱۱۵تُن ذرت و ۴۰تُن سویا در این شهرستان توزیع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار